فونیکسریمکسبهتام

تا سال ۲۰۲۱

ژاپن تنها ۳ خودروساز خواهد داشت

عصر خودرو- تغییرات بزرگ ممکن است در پنج سال آینده صنعت خودروسازی ژاپن را دستخوش تحولات قابل توجهی کند.

ژاپن تنها ۳ خودروساز خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از اتوگاید، براساس گزارشی از کتاب کلی بلو، در سالهای آینده تغییرات مهمی در بزرگترین کشور تولیدکننده خودرو در جهان رخ خواهد داد.

    این احتمال وجود دارد که تا سال 2010 با ادغام هشت خودروساز بزرگ این کشور، تعداد برندهای خودروساز این کشور به سه یا چهار مورد کاهش پیدا کند. در کنار عجیب بودن این موضوع، چندین دلیل خوب و قابل توجه برای این منظور وجود دارد و مدیریت هزینه یکی از بزرگترین این دلایل است.

    طراحی، مهندسی و ساخت خودرو به شکل باورنکردنی پرهزینه است بویژه اگر خودروسازها به شکل روزافزونی به فن آوری وابسته باشند. برای مثال مقدار پولی که صرف تحقیق و توسعه آوردن خودروهای خودران به بازار میشود بسیار بالا است. اگر تمام رقبا برای معرفی این فن آوری با هم رقابت کنند، آنها همگی سرمایه هنگفتی را صرف کرده اند که اگر موازی کاری نبود میتوانست در جای دیگری صرف شود. به عبارت ساده تر ادغام شرکت های خودروساز میتواند به بهره وری بیشتر بینجامد.

    فراتر از تمام اینها هزینه برآوردن مقررات متغیر دولتها در سراسر جهان چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. قدرت ین و فروش کند خودرو در چین مسائلی هستند که وضعیت خودروسازان را پیچیده می‌کنند.

    جدا از هزینه های سرسام آور، صنعت خودروسازی ژاپن در سالهای اخیر ضربه خورده است. سود تویوتا بزرگترین خودروساز جهان کاهش یافته و رسوایی گریبانگیر شرکت تاکاتا بزرگترین سازنده ایربگ خودرو در جهان شده است.

    به نظر میرسد روند ادغام در بین خودروسازان ژاپنی شروع شده است. روز گذشته شرکت خودروسازی نیسان با خرید 34 درصد سهام میتسوبیشی به ارزش 2.2 میلیارد دلار موافقت کرد. نیسان با در اختیار گرفتن این مقدار از سهام میتسوبیشی در واقع کنترل این شرکت را نیز در دست خواهد گرفت.

    این قرارداد به مثابه یک رگ حیات برای میتسوبیشی موتورز محسوب می شود ولی در عین حال باعث تقویت نیسان نیز خواهد شد. نیسان دومین خودروساز بزرگ ژاپن در ورود به بازارهای جنوب شرق آسیا همچون تایلند و فیلیپین که خودروهای میتسوبیشی در آنجا محبوب هستند، مشکل داشته که با این ادغام به نوعی حل خواهد شد.

    با این قرارداد بیش از یک سوم گروه میتسوبیشی به نیسان واگذار میشود که براساس مقررات سهامداری در ژاپن برای اعمال کنترل از سوی این شرکت کافی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو