فونیکسریمکسبهتام

تلاش فورد برای کاهش مصرف سوخت موتورهایش با ایجاد سروصدا!

عصر خودرو- شرکت فورد ابداعی را ثبت کرده که از سر و صدای غیرواقعی موتور برای صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده می کند.

تلاش فورد برای کاهش مصرف سوخت موتورهایش با ایجاد سروصدا!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو »به نقل از اتوگاید، اما این ابداع به چه معناست؟ این اختراع شامل افزایش تعداد سیلندرها در یک موتور درون سوز به صورت مجازی است اما در واقع وسیله ای است که در بازه زمانی بین دو احتراق متوالی موتور درون سوز سر و صدای موتور تولید می کند.

    به عبارت دیگر فورد امیدوار است که با کوچکتر کردن موتورها و بلندتر کردن صدای آنها، رانندگان به جای فشار آ.ااآوردن بر موتور و هدر دادن بنرین، زودتر دنده عوض کنند.

    برای مثال به موتور یک لیتری سه سیلندر فورد موسوم به اکوبوست(EcoBoost) نگاه کنید. اگرچه این موتور طوری طراحی شده که بین عملکرد و بهره وری سوخت تعادل برقرار کند، اما رانندگان ممکن است به دلیل راندن در دور موتور بالاتر از حد مورد نظر، به صرفه جویی مطلوب در مصرف سوخت نرسند. 

    خودروساز آمریکایی متوجه شده که اکثر رانندگان با تکیه بر گوش خود و صدای موتور، دنده را تعویض می کنند تا نگاه کردن به نمایشگر دور موتور و از آنجا که این موتورهای کوچک صدای کمتری ایجاد می کنند، بهترین زمان تعویض دنده از دست می رود.

    این ابداع خاص به طور مجازی تعداد سیلندرها را افزایش می دهد و سر و صدای موتورهای کوچکتر را با صدای مصنوعی بیشتر می کند با این امید که رانندگان زودتر دنده را عوض کنند.

    این فن آوری می تواند برای دو یا سه برابر کردن مجازی تعداد سیلندر مورد استفاده قرار بگیرد و فورد معتقد است این فن آوری بیشترین استفاده را در موتورهای توربوشارژ دو و سه سیلندر با گیربکس دستی خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو