فونیکسریمکسبهتام

پراید پرچم دار پرفروش‌ترین خودروها

رکود بازار خودرو توهمی بیش نیست

عصر خودرو- معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به آمار و ارقام موجود رکود بازار خودرو توهمی بیش نیست.

رکود بازار خودرو توهمی بیش نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا تقی‌زاده معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران گفت: اخیراً شاهد اعلام رکود بازار خودرو در رسانه‌ها بودیم که با آماری که در دست داریم مغایرت دارد.

    وی در ادامه گفت: فروش خودرو نسبت به سال گذشته حدود 4 برابر افزایش داشته که در این بین پراید با 3.7 برابر افزایش فروش پرچم‌دار بیشترین فروش این شرکت است.

    معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا، افزایش فروش سایر مدل‌های خودرو را چنین عنوان کرد: تیبا 2.5 برابر، برلیانس 4.5 برابر، آریو 3 برابر و سراتو 6 برابر افزایش فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

    تقی‌زاده اظهار داشت: تعداد تعهدات شرکت برای سال جاری نسبت به زمان مشابه سال 94، دو برابر شده همچنین سرمایه‌گذاری و توان مشارکت در تولید 40 درصد افزایش داشته است.

    وی تصریح کرد: در این مدت روزانه بین 10 تا 15 مورد انصراف از خرید خودرو داشته‌ایم که این میزان نسبت به گذشته در حداقل میزان خود قرار دارد و کمتر از 1 درصد ثبت‌نام‌ها را تشکیل می‌‌دهد.

    معاون فروش و بازاریابی شرکت سایپا اذعان داشت: از بهمن ماه سال گذشته شاهد رونق فروش در بازار بوده‌ایم و در حال حاضر نیز رو به رو افزایش است.

    وی ادامه داد: در برخی ثبت‌نام‌  ها کارمزد صفر درصد را داریم به طوریکه به ضمانت چک یک ساله و بدون بهره خودروهای سراتو و آریو به فروش می‌رسد.

    معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا همچنین اذعان داشت: پراید، تیبا، آریو و سراتو به صورت اقساط و بدون بهره در بازار به فروش می‌رود.

    تقی‌زاده اظهار داشت: اخیراً قرارداد 14 هزار دستگاه آریو با اتحادیه تعاونی تاکسی داران کل کشور منعقد شده و با تخفیف ویژه در اختیار تاکسیرانان قرار خواهد گرفت.

    وی بیان کرد: در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت تاکسیرانی با پرداخت 6 میلیون تومان به صورت نقدی و وام 32 میلیونی با سود 14 درصد و بازپرداخت 1 تا 4 ساله می‌تواند خودروی خود را با محصولی کم‌هزینه‌تر و با آلایندگی کمتر جایگزین کند.

    تقی زاده همچنین اذعان داشت: اقساط را طوری تعیین کرده‌ایم تا رانندگان تاکسی به راحتی توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

    معاون بازاریابی فروش شرکت  سایپا به خریداران خودرو توصیه کرد: هر گونه خرید خودرو را از طریق نمایندگی‌های رسمی پیگیری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که هزینه خودرو را تنها به حساب شرکت واریز نمایند.

    تقی‌زاده اظهار داشت: بازار خودروهای دست دوم فعلاً در رکود به سر می‌برد و با توجه به شرایط فروش ویژه و تسهیلات ارائه شده میل و رغبت خریداران برای استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش به خرید خودروهای صفر است.

    وی همچنین بیان کرد: در سال 93 مجوز افزایش 3 درصدی قیمت خودرو را داشته‌ایم و به تازگی مجوز افزایش 0.4 درصدی از سوی شورای رقابت ابلاغ گردیده که برای تصمیم‌گیری در دست بررسی است.

    تقی‌زاده در پایان گفت: شورای رقابت دو خودرو را از آنجایی که در رنج بالای 30 میلیون تومان تنوع خودرویی را دارد از انحصار خارج کرده و خودروهای دیگر برای خروج از مشمولیت قیمت‌گذاری در دست بررسی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو