فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۵۳۴»

نحوه تعیین سهمیه بنزین اعلام شد

عصر خودرو- معاون وزیر نفت با اشاره به اکراه وزارت نفت از دو نرخی کردن بنزین تصریح کرد که سقف مصرف بنزین به گونه‌ای تعیین می‌شود که کمتر نیاز به رجوع به نرخ دوم بنزین ایجاد شود.

نحوه تعیین سهمیه بنزین اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر،کاظمی در نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه نفت گفت: دولت در سال گذشته تلاش کرد با تک نرخی کردن بنزین از نظر اقتصادی این مقوله را شفاف کند.

    وی با اشاره به اینکه فلسفه مجلس برای مصوبه اخیر خود ادامه استفاده از کارت سوخت است، ادامه داد: دو نرخی شدن پیشنهاد دولت نبوده و پیشنهاد مجلس است.

    معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش تصریح کرد: سهمیه بنزین برای نرخ اول طوری تعیین می‌شود که نیاز واقعی مردم را حل کرده و نیازی به استفاده از بنزین با نرخ دوم نباشد.

    کاظمی با اشاره به اینکه در دوران دو نرخی بودن بنزین 90 درصد مصرف‌کنندگان از بنزین سهمیه‌ای با نرخ اول استفاده می‌کردند، خاطر نشان کرد: وزیر نفت از دو نرخی کردن به دلیل تجارب گذشته دوران سهمیه‌ای بودن بنزین اکراه دارد و سهمیه را طوری تعیین می‌کند که مردم نخواهند از سهمیه دوم استفاده کنند.

    وی همچنین درباره‌ی برندسازی جایگاه‌های سوخت با اشاره به اینکه شرکت ملی پالایش و پخش به عنوان دارنده بیشترین مشتری 20 میلیون مشتری دارد، گفت: برندسازی یک رقابت کیفی را ایجاد می‌کند.

    معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش ادامه داد: بسیاری از مردم از خدمات جایگاه‌داران گله دارند و در صورت برندسازی صاحب برند باید پاسخگوی مشتری بوده که در عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی انحرافی نداشته باشد.

    شله زرد نذری مالیات ندارد

    وی با تاکید بر اینکه این شرکت به صورت ماهانه مالیات ارزش افزوده و درآمد خود را پرداخت می کند گفت : با این حال اداره دارایی از ما مالیات فروش نفت را طلب می کند در حالیکه ما نه نفت را میخریم و نه می فروشیم، ما نفت را رایگان به پالایشگاه میدهیم و در مقابل شرکت نفت ضامن می شویم؛ باید گفت شله زرد نذری مالیات ندارد که مالیات فروش نفت را بدهیم.

    وی ادامه داد: در واقع ما در مقابل شرکت نفت ضامن تحویل نفت به پالایشگاه ها میشویم و وجه ضمانت ما نیز محصولی است که از پالایشگاه دریافت می کنیم.

    وی تصریح کرد: ما ماهانه 600 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و 6 میلیارد تومان مالیات بر درآمد می پردازیم که این میزان را تا کنون پرداخته ایم و حاضریم روزانه پرداخت کنیم.

    وی با اشاره به اینکه حساب های شخصی مدیران و حساب های شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مسدود نشده گفت: شنیده ام که به دلیل اختلاف مالی حساب برخی پالایشگاه ها بسته شده است.

    وی همچنین در مورد خرید بنزین از پتروشیمی بندر امام عنوان کرد: پتروشیمی بندر امام اعلام کرد که با تغییر فرایند و خوراک بنزین یورو 4 تولید می کند و ما این فرآیند را از اسفند 1393 و مرداد 1394 فرایند این پتروشیمی را بررسی و تولید بنزین یورو 4 را تایید کردیم.

    وی افزود : از گزارش پژوهشگاه در این مورد خبری ندارم اما اطمینان می دهم بنزین تو لیدی این پالایشگاه کیفیت کافی دارد.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از پرداخت ماهانه ٦۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و ٦ میلیارد ریال مالیات بر عملکرد خبر داد.

    کاظمی افزود: شرکت ملی پالایش و پخش ادعای سازمان امور مالیاتی در خصوص میزان ٣٧ هزار میلیارد ریال بدهی را قبول ندارد و برای رفع ابهامهای موجود رایزنی و گفتگو خواهیم کرد.

    وی، با بیان این که شرکت ملی پالایش و پخش آمادگی تسویه ماهانه مالیات ارزش افزوده فروش فرآورده های نفتی و مالیات بر عملکرد را دارد، اظهار کرد: ادعای سازمان امور مالیاتی در خصوص ارزش افزوده فروش نفت خام است که این امر به ما مربوط نمی شود زیرا ما تنها ضامن پالایشگاهها برای دریافت نفت هستیم.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ادعای دیگر بدهی مالیاتی شرکت را ناشی از ارائه سوخت مجانی به نیروگاهها می داند. وی می گوید: این موضوع به هیچ عنوان مورد پذیرش ما نیست چون ما در قبال تامین سوخت نیروگاهها پولی دریافت نمی کنیم که مالیات آنرا پرداخت کنیم.

    وی در مورد مسدود شدن حساب حقیقی و حقوقی پالایشگاههای کشور گفت: این امر به شرکت پالایش و پخش ربطی ندارد زیرا ما با پالایشگاهها مراوده مالی نداریم و تنها به عنوان ضامن در کنارشان قرار داریم.

    کاظمی ادامه داد: حساب شرکت و مدیران پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به هیچ عنوان مسدود نبوده و نیست.

    وی، در خصوص ادعای شرکت فرودگاههای کشور در مورد ٦۰ میلیارد ریال بدهی شرکت پالایش و پخش اظهار کرد: براساس مصوبه دولت ملزم به پرداخت ٢ درصد ارزش افزوده نیستیم و ظاهرا آقایان از این موضوع بی اطلاع هستند.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی کشور را به این شرکت یکهزار و ٢۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.


    عرضه بنزین دونرخی ٤ ماه بعد از ابلاغ مصوبه دولت

    کاظمی، در خصوص عرضه دو نرخی بنزین گفت: در صورت ابلاغ مصوبه از سوی دولت تا مهرماه بنزین دونرخی عرضه خواهد شد.

    وی گفت: همچنان بر این باوریم که بهترین گزینه برای عرضه بنزین، تک نرخی بودن است و قطعا ما پیشنهادی برای دونرخی بودن ارائه نخواهیم کرد.

    کاظمی، در مورد میزان استفاده از بنزین دونرخی در کشور یادآور شد: براساس تجربه، مردم رغبتی به استفاده از بنزین نرخ دوم ندارند و کمتر از ٢ درصد مردم مصرف‌کننده این بنزین خواهند بود.

    وی، با اشاره به آثار منفی دو نرخی بودن بنزین گفت: آثار منفی این طرح را در بخش حمل و نقل و مناسبات اقتصادی شاهد خواهیم بود چون متاسفانه محاسبات حمل و نقل براساس نرخ دوم صورت می‌گیرد.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این که قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: همچنان باوجود پایین آمدن قیمت جهانی نفت برای بنزین یارانه پرداخت می کنیم ؛ ولی برنامه‌ای برای افزایش مجدد نرخ بنزین در دولت وجود ندارد.

    کاظمی، در مورد میزان سهمیه و تعیین قیمت بنزین گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیشنهاد دهنده طرح نبوده، بنابراین هر زمان که دولت در هیئت دولت هر نرخ و شیوه توزیعی را به تصویب برساند، از زمان ابلاغ مصوبه ملزم به اجرا خواهیم بود.

    پالایشگاهها برای اخذ برند پیشقدم شوند

    به اعتقاد معاون امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، برندسازی امتیازی برای پالایشگران با توجه به دانش و توانایی فنی آنها محسوب می شود که امید است صاحبان پالایشگاهها برای حضور در این عرصه پیشگام شوند.

    وی ادامه داد: با توجه به این که هر برندی بیشتر از ٢۰ درصد سهم نازلها را در کشور، ٣۰ درصد در استانها و ٥۰ درصد شهرستانها را نمی تواند در اختیار داشته باشد عملا نگرانی برای انحصار برندها وجود ندارد.

    کاظمی، با بیان این که پروژه های در دست ساخت پالایشی کشور، بیش از ١٤ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت: شرکت ملی پالایش تعدادی پروژه پالایشگاهی در دست اقدام دارد که به لحاظ اهمیت باید هرچه سریعتر تکمیل و یا آغاز شوند که برای تامین منابع مالی آن از روشهای مختلفی استفاده خواهیم کرد.

    وی با بیان این که تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، اولویت نخست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است ، افزود: هفته گذشته تامین مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در کمیته شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، که با این اقدام طرح در دو فاز با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد دلار اجرا خواهد شد که برای شروع فاز یکم آن با چینی ها به توافق رسیده ایم.

    وی ادامه داد: منابع پیش بینی شده برای اجرای فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه آبادان، حدود یک میلیارد و ١٥۰ میلیون دلار برآورد شده که از طریق خط اعتباری چین (فاینانس) تامین خواهد شد.

    به گزارش ایسنا؛ کاظمی، منابع مالی برآورد شده برای اجرای فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان را یک میلیارد و ٧۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: امیدواریم این میزان اعتبار از محل منابع تامین کنندگان مالی در کشور چین تامین شود.

    مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ، با اشاره به پیشرفت ٢۰ درصدی طراحی تفصیلی طرح گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این طرح که با هدف کاهش تولید نفت کوره و افزایش کیفیت دیگر فرآورده ها طراحی شده است، ظرف ٤ یا ٥ ماه آینده شروع شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو