فونیکسریمکسبهتام

زحمات ناجا برای نهادینه کردن استفاده از کمربند قابل تقدیر است

عصر خودرو- رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به افزایش بودجه نیروی انتظامی برای بحث برخورد بااشرار گفت: باید از امنیت ملی کشور صیانت کرد و مجلس قول می دهد که ازفعالیتهای ناجا برای پایداری امنیت حمایت کند.

زحمات ناجا برای نهادینه کردن استفاده از کمربند قابل تقدیر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی لاریجانی صبح امروز در همایش فرماندهان و روسای نیروی انتظامی بااشاره به اینکه، در یک نگاه کلی به شرایط و وضع امنیتی کشور متوجه می شویم که نیروی انتظامی در طول سال های پس از انقلاب روند رو به تکاملی را طی کرده است، گفت: ناجا از نظر تشکیلاتی کارآمدتر شده است و نقش فرماندهان در ساماندهی این نیروی عظیم یک رکن محسوب می شود.

    وی با تشکر از اقدامات سردار اشتری گفت: سایر عزیزانی که امروز چهره هایشان را می بینم افراد با تجربه و حرفه ای هستند که این مهم برای نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

    امروز وضع ما در انضباط رانندگی بهتر شده است

    لاریجانی گفت: در انضباط رانندگی وضعیت نامطلوبی داشتیم فقط ایتالیا از نظر بی انضباطی به کشور ما شبیه بود اما زحمات شما در طول چند سال برای نهادینه کردن استفاده از کمربند قابل تقدیر است و امروز وضع ما خیلی بهتر شده است.

    رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مختصات و کمبودهایی که در کشور وجود دارد به کاهش آمار تلفات فوتی های تصادفات اشاره کرد و گفت: روند صعودی بهبود را در زمینه تصادفات شاهد هستیم.

    لاریجانی با انتقاد از ساخت خودروهای عیراستاندارد و غیرایمن در کشور گفت: حضور نیروی انتظامی و پلیس راهور در زمان اوج ترافیک ایام تعطیلات برای کنترل راه ها قابل تقدیر و تشکر است و این مسیر رو به رشد تا به صفر رساندن میزان تلفات جاده ای ادامه داد.

    رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای یک نهاد اجرایی خیلی مهم است که پروژه ها را برای خود تعریف کند و از ابتدا تا انتهای آن را ادامه دهد.

    وی گفت: یک نظریه است که می گوید نظام بودجه ریزی را باید سامان داد. باید ببینیم بودجه ای که طرح ریزی شده تا چه حد به سرانجام رسیده است. هر سال باید شفاف باشد که چه پروژه ای تا کجا پیشرفت داشته است که خوشبختانه نیروی انتظامی در این مهم درخشیده است.

    منطقه تا کنون هیچ گاه اینقدر شلوغ و نابسامان نبوده است

    لاریجانی با تقدیر از تلاش های ناجا برای برقراری امنیت و آرامش در کشور گفت: منطقه تا کنون هیچ گاه اینقدر شلوغ و نابسامان نبوده است در شرق و غرب و جنوب کشور شاهد دخالت های منطقه ای و بین المللی هستیم.

    رییس مجلس با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در منطقه گفت: مسائل، مربوط به حضور اشرار و فعالیت های تروریستی است که سرمنشا معلول دارند. خوشبختانه ایران از یک ثبات امنیتی برخوردار است و نیروی انتظامی در این ثبات بخشی نقش پر رنگی داشته است.

    وی در ادامه با تشکر از دلاورمردی های شهدای ناجا در مرزها گفت: اینکه ایران امروز از امنیتی پایدار برخوردار است و مردم این را حس می کنند عنایت الهی است اما برنامه ریزی می خواهد و همه مردم قدردان تلاش های نیروی انتظامی هستند و این امنیت روانی مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی است.

    نیازمند برنامه ریزی برای مقابله با جریان تروریستی هستیم

    وی یادآور شد: ما باید در جریان تروریستی ارزیابی داشته باشیم که این موجودات موزی از منطقه رخت ببندند، روند دو دهه گذشته نشان از رشد فعالیت های تروریستی در منطقه است که غالبا آنها را باید بررسی و تبین کنیم و بهترین نقشه را برای جلوگیری از نفوذ آنها به داخل کشور داشته باشیم.

    آمریکا اگر در بحث تروریسم دخالت نکند مشکل حل می شود

    رییس مجلس شورای اسلامی افزود: یک نکته مهمی که وجود دارد اینکه آمریکایی ها و آنهایی که در بحث تروریسم و مبارزه با آن سخن پراکنی می کنند اگر دخالت نکنند مشکل حل می شود من بعید می دانم فعالیت های ما در کوتاه مدت برای مقابله با تروریسم به سرانجام برسد، باید حتما از ناجا حمایت کرد تا بنیه آن که اکنون در بحث مبارزه با تروریسم به تجربه قابل قبول رسیده است، تقویت شود.

    مجلس از فعالیت های ناجا برای پایداری امنیت حمایت می کند

    وی با اشاره به افزایش بودجه نیروی انتظامی برای بحث تخصصی برخورد با اشرار گفت: باید از امنیت ملی کشور صیانت کرد و مجلس این قول را می دهد که از فعالیت های ناجا برای پایداری امنیت حمایت کند.

    وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ناجا گفت: رهبر انقلاب دیروز به ابعاد مختلفی از فعالیت های ناجا اشاره داشتند. من هم در جلساتی روی مساله امنیت اجتماعی تاکید داشتم، مسائل امنیتی در بحث کلان امتیازاتی دارد که باید در طبقه اول قرار گیرد. طبقه دیگر امنیت اجتماعی است چون با مردم ارتباط مستقیم دارد مثل سرقت تجاوز به عنف اینها مسایلی است که در کشور وجود دارد و برای مردم نگرانی ایجاد می کند در این زمینه خیلی باید تلاش کرد تا دغدغه های مردم از بین برود.

    لاریجانی با اشاره به آماری که از سوی ناجا اعلام می شود، گفت: بحث امنیت اجتماعی برای مردم بسیار ملموس و قابل اعتنا است اما هنوز شرایط نیروی انتظامی به حد مطلوب نرسیده است.

    رسانه ها در بحث حوادث مرثیه سرایی نکنند

    وی گفت: برای ساماندهی امنیت اجتماعی باید یک پروژه بلندمدت با معرفی نقش های دیگر بخش ها تدوین کرد. قوه قضاییه و رسانه ها باید پای کار باشند رسانه ها نباید در بحث حوادث فقط مرثیه سرایی کنند. پررنگ نشان دادن نقش پلیس بخش دیگری از ماجراست.

    لاریجانی اظهار داشت: من خواهشم از فرماندهان ناجا این است که طرح امنیت اجتماعی را به عنوان پروژه سال، تعریف کنند و مسئولیت ساماندهی آن را برعهده بگیرند اگر نیاز به وضع قوانین باشد، ما هم آمادگی داریم که در مجلس به شما کمک کنیم.

    ورود سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق برنامه های اقتصاد مقاومتی را بی رنگ می کند

    وی با اشاره به شعار امسال و توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: همه در قبال قانون یکسان هستند. امنیت باید در جامعه سیال باشد تا امنیت کار و سرمایه هم ایجاد شود. در بخش اقتصاد مقاومتی یک گلوگاه داریم و آن قاچاق است. در حال حاضر 20 میلیارد دلار قاچاق در طول سال وارد کشور می شود که برنامه های اقتصاد مقاومتی را بی رنگ می کند.

    وی عنوان کرد: اگر آقا فرمودند «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باید همه مصادیق قاچاق را از بین برد. ورود سوخت و اجناس بنجل به کشور، دقیقا اقتصاد را نشانه رفته است. پلیس باید در زمبنه برخورد با قاچاق پر رنگ وارد شود هرچند که پلیس گام های موثری در این زمینه برداشته است که جای تقدیر دارد اما باید این برخوردها پر رنگ تر و هدفمندتر باشد.

    رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بحث مبارزه با قاچاق، کار بزرگی در جامعه است که باعث راه افتادن موتور تولید در کشور و رونق اقتصاد و سرمایه گذاری می شود، فکر می کنم نیروی انتظامی قدرت برخورد جدی و فراگیر با قاچاق را دارد. باز هم اعلام می کنم که مجلس حاضر به کمک به ناجا است. برای وضع قوانین در خصوص برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز و اعلام می کنم که روی کمک مجلس حساب کنید.

    لاریجانی از تلاش ناجا در برگزاری انتخابات مجلس تشکر و قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی کمک کرد که یک انتخاب دقیق و درست انجام شود. ما شاهد مساله ای در طول انتخابات نبودیم و نقش نیروی انتظامی در این مهم ممتاز بود.

    ادامه دارد....

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو