فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۵۳۱»

ایران به زودی صادر کننده بنزین می‌شود

عصر خودرو- کاظمی گفت: از ابتدای سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین می‌شود.

ایران به زودی صادر کننده بنزین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در نشست خبری امروز که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت و گاز برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته ایران 5 محصول را به صورت پایدار صادر کرده و تنها در زمینه بنزین صادرات نداشته ایم.

    وی افزود: از ابتدای سال آینده در زمینه صادرات بنزین نیز کارهایی را انجام خواهیم  داد.

    کاظمی با بیان اینکه دو نرخی شدن بنزین پیشنهاد دولت نبوده ادامه داد: در دوران دو نرخی بودن بنزین 90 درصد مصرف کنندگان از بنزین سهمیه‌ای با نرخ اول استفاده می کردند.

    وی در ادامه یادآورد شد: وزیر نفت از دو نرخی شدن بنزین به دلیل تجارب گذشته اکراه دارد و به همین خاطر سهمیه را طوری تنظیم خواهد کرد که مردم نیازی به استفاده سهم دوم نداشته باشند.

    معاون وزیر نفت درباره برندسازی جایگاه‌های سوخت یادآور شد: شرکت ملی پالایش و پخش 20 میلیون مشتری دارد و برندسازی می‌تواند رقابتی کیفی ایجاد کند.

    وی ادامه داد: بسیاری از مردم از خدمات جایگاه‌داران گله‌مند هستند که در صورت برندسازی صاحبان برند ملزم به پاسخ‌گویی هستند از طرفی نمی‌توانند در عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی انحراف داشته باشند.

    معاون وزیر نفت در ادامه یادآور شد: 14 میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها و افزایش فرآورده‌های نفتی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

    وی افزود: در واقع به دلیل تولید بالای مازاد بیشتر پالایشگاه‌ها سودآوری کمی دارند که در نظر داریم این فرآیند را اصلاح کنیم.

    کاظمی با بیان اینکه روزانه 9 پالایشگاه کشور 1میلیون و 800 هزار بشکه نفت را استخراج می‌کنند عنوان کرد: از اوایل سال 96 با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین خواهد شد.

    وی گفت: در نظر داریم شبکه توزیع بنزین یورو 4 را گسترش دهیم به طوری که از 8 شهر به 15 شهر برسانیم.

    معاون وزیر نفت بیان داشت: با سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در نوسازی پالایشگاه‌های کشور مذاکره شده که قرار است شماری از پالایشگاه‌ها بهسازی شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط