فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه‌سازان خبر داد:

مطالبات قطعه‌سازان این هفته پرداخت می‌شود

احیای قطعه‌سازان کوچک و متوسط

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه‌سازان از پرداخت مطالبات قطعه‌سازان کوچک و متوسط طی هفته جاری خبر داد.

مطالبات قطعه‌سازان این هفته پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا نجفی‌منش گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دومین شرکت بزرگ خودروسازی کشور، مقرر شد بخشی از مطالبات قطعه‌سازان کوچک و متوسط پرداخت شود تا آنها با تزریق طلب‌شان بتوانند کار را از سر گرفته و خود را احیا کنند.

    او افزود: همواره خودروسازان برای مدت چندین ماه مطالبات قطعه‌سازان را نمی‌پردازند که تا حدی این زمان مورد قبول است اما از یک حدی که فراتر می رود سبب خواهد شد تا قطعه‌سازان با کمبود نقدینگی مواجه شده و نتوانند به موقع مواد اولیه مورد نیاز خود را خریداری کنند و حق و حقوق کارکنان خود را بپردازند.

    نجفی منش افزود: با توجه به برنامه شورای سیاست‌گذاری خودرو برای احیای قطعه سازان متوسط و کوچک، دومین خودروساز بزرگ کشور قبول کرده تا این هفته طلب این قطعه سازان را بپردازد تا در شرایطی که صنعت قطعه‌سازی خود را برای همکاری با بزرگان صنعت خودرو دنیا آماده می‌کند، با تزریق این منابع، مشکلاتی از پیش پایش برداشته شود.

    او گفت: خودروسازان کشور در سر میز مذاکره با بزرگان صنعت خودرو جهان به پشتوانه قطعه‌سازان ما حاضر شده و امتیازات لازم را می‌گیرند از این رو توانمندکردن این صنعت به منزله توانمندکردن صنعت خودروسازی خواهد بود.

    نجفی منش افزود: در دور جدید مذاکره خودروسازان داخلی با بزرگان صنعت خودرو دنیا بنا بر این گذاشته شده تا هر خودرویی که قرار است در ایران با تیراژ بالا به تولید برسد، حداقل 40 درصد قطعات آن ساخت داخل باشد و بر اساس یک برنامه زمانبندی به 80 درصد نیز ارتقا یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط