فونیکسریمکسبهتام

پرفروش ترین خودروهای کامپکت و ارزان قیمت

عصر خودرو: آیا می‌توانید حدس بزنید محبوب‌ترین خودروهای کامپکت و سایز کوچک سال ۲۰۱۵ کدام‌ها بودند؟ در ادامه به معرفی پرفروش‌ترین محصولات در کلاس‌های کوچک، بسیار کوچک، شهری و کراس‌اور‌ها خواهیم پرداخت که هر کدام علاقه‌مندان زیادی دارند.

پرفروش ترین خودروهای کامپکت و ارزان قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از  بازار خبر، خودروهای کامپکت و اندازه‌ی کوچک، همواره پرطرفدار‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات خودرویی در جهان بودند. این دسته از خودروها به دلیل قیمت اقتصادی، هزینه‌ی نگهداری پایین، امکانات رفاهی متناسب و مصرف سوخت اندک، به بهترین گزینه‌ی خانواده‌ها برای رفع نیاز‌های حمل و نقل خود تبدیل شده‌اند. در همین راستا نیز شرکت‌های خودروسازی متعددی به رقابت در این کلاس می‌پردازند. به همین دلیل در حال حاضر گزینه‌های بسیار متنوعی برای خرید خودروهای سایز کوچک و اقتصادی وجود دارد.

اما برخی از شرکت‌های خودروسازی با تولید محصولاتی ایده‌آل، سهم بزرگی از بازار را در این رده‌ی خودرویی به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه می‌توانید لیست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای سایز کوچک (کامپکت)، بسیار کوچک (ساب‌کامپکت)، شهری و کراس‌اوور را در بازار ایالات متحده مشاهده کنید. دلیل انتخاب این بازار برای معرفی عملکرد برند‌های مختلف، حضور پر رنگ بهترین شرکت‌های خودروسازی جهان، استاندارد‌های بالا و رقابت بسیار فشرده است به نحوی که اگر شرکتی موفق به فروش خوب محصولات خود در این بازار شود، در سایر بازار‌های جهانی با مشکل چندانی مواجه نخواهد بود.
تویوتا کرولا (کوچک)
تویوتا کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که علت آن بسیار واضح است: اتومبیلی با مصرف سوخت بسیار پایین با هزینه‌ی نگهداری تقریبا صفر! بسیار ساکت و راحت که برای سفرهای درون شهری و میان شهری یکی از بهترین گزینه‌ها است.

البته کرولا خودرویی نیست که عاشقان خودرو را به وجد آورد ولی همانند بسیاری از محصولات تویوتا محصول بسیار خوبی است. تویوتا در سال 2015 موفق به فروش 362٬332 دستگاه کرولا شده است. در تصویر بالا مدل به روز شده‌ی کرولا 2017 را مشاهده می‌کنید.
هوندا سیویک (کوچک)
در اواخر دهه هشتاد، هوندا سیویک به معنای واقعی کلمه، به انتخاب اول اکثر کسانی تبدیل شده بود که قابلیت اطمینان، مصرف سوخت پایین و لذت رانندگی را همزمان می‌خواستند. حتی هوندا، سیویک را در مدل‌های کوپه و Si نیز به فروش می‌رساند که اتومبیل‌ بسیار هیجان انگیز‌تری نسبت به کرولا در زمان خودش بود و این ادعا را می‌توان با حضور سیویک در نسخه‌های مختلف بازی‌های اتومبیل‌رانی و مخصوصاً Need for Speed تایید کرد. هوندا در سال گذشته 335٬384 دستگاه سیویک فروخته است.
هیوندای الانترا (کوچک)

هیوندای الانترا در برابر قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، تجهیزات بسیاری ارائه می‌دهد و بدین ترتیب به یکی از باارزش‌ترین خودروهای این لیست تبدیل شده است. البته اختلاف فروش بین مقام دوم و سوم در این لیست چیزی نزدیک به 100 هزار دستگاه است. به هر عنوان الانترا در سال 2015، 241٬706 دستگاه فروش داشته است. مدل 2017 آن نیز به زودی به خیابان‌ها خواهد آمد.
نیسان ورسا (بسیار کوچک)

نیسان ورسا ارزان قیمت‌ترین خودرویی است که در حال حاضر در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. البته با سفارش دادن مدل‌های SVو SL شما تجربه‌ی بهتری از مواد باکیفیت و تجهیزات بیشتر خواهید داشت. این خودرو با این که در کلاس اتومبیل‌های بسیار کوچک قرار دارد اما توسط سازمان محیط زیست آمریکا در کلاس اتومبیل‌های کوچک دسته‌بندی شده است. با این حال اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، مدل چهاردر این خودرو هم (تصویر بالا) راهی نمایندگی‌های فروش نیسان شده است. ورسا در سال 2015، 144٬528 دستگاه به فروش رفته است.
شورولت سونیک (بسیار کوچک)

شورولت سونیک از لحاظ اندازه از شورولت کروز کوچکتر است اما با این حال هردوی آنها در کلاس بسیار کوچک قرار دارند. رقابت در این کلاس بسیار فشرده است اما فروش دو مدل از بهترین‌های این رده از بازار (شورولت سونیک و فورد فیستا) روی هم هنوز از میزان فروش نیسان ورسا کمتر است. شورولت سونیک اتومبیلی با شخصیت مخصوص به خود است که با ظاهری زیبا در مدل‌های چهاردر صندوق‌دار(سدان) و چهاردر هاچ‌بک به فروش می‌رسد. 64٬775 دستگاه سونیک در سال 2015 به فروش رفته است.
فورد فیستا (بسیار کوچک)
فورد فیستا در دو مدل به فروش می‌رسد. مدل اول با پیشرانه‌ی 1 لیتری 3 سیلندر با تکنولوژی Eco-Boost و نسخه‌ی پرقدرت‌تر به نام ST. فیستا با فروش 64٬458 دستگاه از لحاظ فروش درست پشت سر شورولت سونیک قرار می‌گیرد اما وجه تمایز این مدل با تمامی هم کلاسی‌های خود در لذت رانندگی و شاسی فوق‌العاده‌ی آن است.

اگر به خودرویی نیاز دارید که بعد از کار روزانه با آن در جاده‌های پرپیچ ‌و ‌خم رانندگی خواهید کرد، فضای بسیار بزرگ داخلی نیز برایتان مسئله‌ی مهمی نیست و می‌خواهید در هر پارکینگی آن را پارک کنید، فیستا واقعاً بهترین گزینه است.
شورولت اسپارک (شهری)
اسپارک حتی از سونیک هم کوچکتر است. داخل اتاق اسپارک با پذیرایی از 3 بزرگسال هرگز وانمود نمی‌کند که خودروی بسیار بزرگی است. تولید مدل سال 2015 این خودرو با فروش 32٬853 دستگاه به پایان رسید تا برای سال 2016 از مدلی با طراحی جدید (عکس بالا) استفاده کند. با این کار ممکن است شورولت تعداد بیشتری از این خودروی شهری در سال جاری بفروشد.
میتسوبیشی میراژ (شهری)

میراژ با فروش نسبتاً بالای خود در بازار بسیار مهم و رقابتی آمریکا، برای میتسوبیشی شگفت‌انگیز بود. در سال 2015 با فروش 21٬515 دستگاه نسبت به سال قبل، افزایشی 29 درصدی را تجربه کرده و فعلا نشانی از کم شدن این آمار نیز دیده نمی‌شود زیرا میتسوبیشی با معرفی مدل G4 میراژ، مدل‌های سدان و چهاردر هاچ‌بک را نیز به خط تولیدش افزوده است. میراژ اتومبیلی سبک، ارزان و به‌ خصوص در مدل 2017 دارای تجهیزات بسیار قابل توجهی است. (شایان ذکر است که میراژ مدل 2015 در کشورمان با قیمت 60 تا 70 میلیون تومان به فروش می‌رسد که به هیچ وجه در کلاس اتومبیل‌های ارزان قیمت قرار نمی‌گیرد.)
کیا سول (کراس‌اور کوچک)
ما تصمیم گرفتیم در کلاس خودرو‌های کراس‌اور کوچک و شبه‌هاچ‌بک نیز به معرفی پرفروش‌ترین‌ها بپردازیم؛ کیا سول (Soul) در این گروه با اختلاف بسیار زیاد، حکمرانی می‌کند. Soul با فروش 147٬133 دستگاه در سال 2015 از محبوبیت زیادی برخوردار است. علت این محبوبیت هم بسیار واضح است؛ تجهیزات بسیار زیاد در مقابل قیمتی بسیار معقول و قابل خرید، داشتن نسخه‌های مخصوص و فرم بدنه‌ای شبیه اتومبیل‌های شاسی‌بلند شهری (CUV).

کیا Soul با فرم جعبه‌ای بدنه‌اش در بازاری یکه تازی می‌کند که رقیبان دیگرش مانند سایون xB و نیسان کیوب (Cube) به علت محبوب نبودن همین حالت جعبه‌ای بدنه دیگر تولید نمی‌شوند!
سوبارو کراس‌ترک (کراس‌اور کوچک)
اگر تا به حال با سوبارو Crosstrek رانندگی نکرده‌اید بسیار سخت است که در مورد حس رانندگی با آن بتوان توضیحی داد. زیرا بعد از پیاده شدن از آن حس می‌کنید این مدل صرفاً همان ایمپرزا است که با افزایش ارتفاع و فرم بدنه‌ی هاچ‌بک ساخته شده است. با فروش 88٬927 دستگاه در مقابل 100٬519 دستگاهِ ایمپرزا، به نظر می‌رسد افراد بسیار کمی آن را چیزی کمتر از یک ایمپرزا می‌بینند. این مدل با داشتن سیستم چهار چرخ متحرک ایمپرزا، موقعیت رانندگی و حتی مصرف سوختی بسیار مشابه با آن دارد.
بیوک Encore (کراس‌اور کوچک)

به گزارش زومیت؛ بیوک Encore ( بخوانید آنکُر) وانمود نمی‌کند که یک آفرود همه فن حریف است اما 67٬549 خریدار این مدل در سال 2015 از ترکیب تجهیزات لوکس، کوچکی و راحتی آن بسیار خوشنود هستند. این خودرو که با شورولت Trax از لحاظ سیستم‌های مکانیکی مشابه است، به زودی تحت مدل 2017 و با بهینه‌سازی‌های متعدد (عکس بالا) عرضه خواهد شد.

لیست بالا به خوبی نمایانگر حضور فعال خودروسازان آسیایی‌ در مناطق مختلف جهان، حتی بازار‌های رقابتی اعم از ایالات متحده است. به نحوی که در لیست پرفروش‌ترین خودروهای این بازار، کم‌تر نشانی از خودروسازان داخلی این کشور مشاهده می‌شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو