فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران:

مدیرعامل فارو دوشنبه به ایران می‌آید

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اهمیت آلومینیوم اظهار کرد: نقش آلومینیوم در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی در آینده پررنگ‌تر از امروز خواهد بود زیرا در حال حاضر قطعات آلومینیومی با استقامت بالا جایگزین قطعات فولادی در خودرو می‌‌شوند.

مدیرعامل فارو دوشنبه به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ماین نیوز، محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: استفاده از آلومینیوم در تولید قطعات موردنیاز در ساخت خودرو با هدف سبک کردن خودرو و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت انجام می‌شود.

    وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران بیان کرد: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث می‌شود نقش عمده آلومینیوم در صنعت افزایش یابد. در واقع این کنفرانس‌ها کمک بزرگی به آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا خواهد کرد.

    نجفی‌منش تصریح کرد: امروز استفاده از قطعات آلومینیومی در صنعت خودروسازی رو به افزایش است بطوریکه شرکت بی‌ام‌و (BMW) نیز برخی قطعات خودروهای خود را از آلومینیوم درست می‌کند. در واقع روند صنعت خودرو به سوی سبک‌سازی در حرکت است و به همین دلیل نقش آلومینیوم در آینده نسبت به امروز حساس‌تر خواهد شد.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران افزود: در همین رابطه روز دوشنبه آقای پائولو کافمن، مدیر موسسه فارو به ایران می‌آید زیرا ایران نقش مهمی در مصرف مواد معدنی در صنایع مختلف از جمله آلومینیوم دارد. بی‌تردید حضور مدیرعامل فارو در ایران آن هم در آستانه برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران می‌تواند اتفاقی خوب برای صنعت آلومینیوم و صنایع پایین دستی آن رقم زند.
    به گزارش ماین نیوز، فارو کلاب با نام کامل FARO The International Commodities Club در زمینه مدیریت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کارآفرینان و مدیران ایتالیایی و خارجی فعالیت می‌کند. شرکای فارو کلاب شامل مدیران ارشد تدارکات، خریداران، مدیران زنجیره تامین، کارآفرینان، مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده فلزات غیرآهنی و فولاد در صنایع انرژی، غذایی و بخش‌های اقتصاد سبز هستند. در سال 2015 شرکت‌های فاروکلاب در مجموع گردش مالی 8 میلیارد یورویی با 25 هزار نیروی کار را به ثبت رساندند. به عنوان یکی از مهمترین خدمات مشاوره‌ای در حوزه کومودیتی، فارو برگزاری نشست‌های دوره‌ای را به صورت اختصاصی و با حضور اقتصاددانان پیشتاز، حرفه‌ای‌های بازار مالی و کارشناسان بخش‌های مختلف مدیریت می‌کند.

    چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC 2016) توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران (IARC) و ایمیدرو (IMIDRO)، در تاریخ 11-12 ماه می سال 2016،‌ (22 و 23 اردیبهشت‌ ماه 1395) در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است.

    دوره قبل این کنفرانس در سال 2014 و در شهر تهران با موفقیت برگزار شد. در این کنفرانس 450 شرکت‌کننده داخلی و 40 شرکت‌کننده خارجی از سراسر جهان گرد‌هم آمدند. در این کنفرانس بیش ‌از 100 نماینده صنعتی از ایران و خارج از ایران نقطه‌ نظرات خود را در زمینه تکنولوژی صنایع بالادستی و پایین‌دستی آلومینیوم و پتانسیل تولید آلومینیوم در منطقه خلیج‌فارس به اشتراک گذاشتند.

    از جمله مهمترین موضوعانی که در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران به آنها پرداخته خواهد شد می‌توان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، آلومینیوم و بازارهای مربوط به آن، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، تکنولوژی احیای آلومینیوم، مواد خام، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط ریست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، عملیات حرارتی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح، شبیه‌سازی و اتوماسیون و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم اشاره کرد.

    هدف کنفرانس‌های بین‌المللی آلومینیوم ارائه و بحث پیرامون پیشرفت‌های اخیر در مورد آلومینیوم است که تمامی جنبه‌های تولید، فراوری، ساخت، ساختار و خواص و کاربردهای مهندسی آلومینیوم را در بر می‌گیرد. کارگاه‌های آموزشی و جلسات فناوری نیز با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه جانبی کنفراس آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود. ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در موضوعات مختلف از دیگر بخش‌های این کنفرانس است. کمیته برگزاری کنفرانس از تمامی پژوهشگران و متخصصان برجسته در زمینه علوم فلزی، تولید، فراوری و ساخت در زمینه آلومینیوم از ایران و سایر کشورهای جهان برای ارائه سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم دعوت به عمل آورده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط