فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

تشدید برخورد با موتورسواران متخلف

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از طرح ویژه پلیس راهور و تشدید برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: علاوه بر اعمال قانون و جریمه متناسب با نوع تخلف، موتورسیکلت توقیف خواهد شد.

تشدید برخورد با موتورسواران متخلف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ  با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: نزدیک به 40 درصد تصادفات فوتی در شهر تهران در سال 94، متعلق به موتورسواران است.

    معاون آموزش و فرهنگ‌ ترافیک پلیس راهور فاتب، تصریح کرد:‌ با توجه به آنکه موتورسیکلت وسیله‌ای است که به لحاظ ایمنی و تعادل حداقل استانداردهای لازم را دارد و همچنین بخش عظیمی از رفتارهای ناهنجار در حوزه ترافیک مربوط به موتورسواران است،‌ لذا پلیس راهور فاتب به منظور ارتقا و انضباط بخشی به عبور و مرور، ساماندهی و انتظام‌بخشی موتورسواران حسب تدابیر فرماندهی تهران بزرگ، طرح‌های انتظامی- ترافیکی ویژه‌ای را برای راکبان موتورسیکلت تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته است.

    سرهنگ مرادی با بیان این مطلب که موتورسیکلت یک وسیله نقلیه محسوب شده و میزان ریسک‌پذیری آن حدود 20 برابر دیگر وسایل نقلیه است، اعلام کرد: کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که در مورد خودرو و سایر وسایل نقلیه جاری و ساری است شامل موتورسیکلت نیز خواهد شد؛‌ بنابر این تخلفات و ناهنجاری رفتاری راکبان موتورسیکلت نیز به طور ویژه توسط مأموران پلیس راهور فاتب رصد و کنترل خواهد شد.

    این مقام ارشد راهور پایتخت، تخلفات ویژه و مد نظر پلیس در طرح برخورد با موتورسواران متخلف را حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، حرکت در محل‌های ممنوع،‌ عدم استفاده از کلاه ایمنی،‌ تردد در خطوط ویژه،‌ تک‌چرخ، حرکات نمایشی و مارپیچ عنوان کرد.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، گفت:‌ موارد مطرح شده از جمله تخلفاتی هستند که به صورت ویژه در دستور کار پلیس راهور پایتخت قرار دارند.

    سرهنگ مرادی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد نوع و چگونگی برخورد پلیس با این دسته از تخلفات موتورسواران، اعلام کرد: علاوه بر اعمال قانون و جریمه متناسب با نوع تخلف، موتورسیکلت توسط کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و در مرحله اول یک هفته توقیف خواهد شد.

    وی افزود: در صورت تکرار تخلف، موتورسیکلت به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

    این مقام ارشد راهور تهران با اعلام این مطلب که قانونگذار مجازات‌های سختگیرانه‌ای برای موتورسواران متخلف پیش‌بینی کرده، به موتورسواران توصیه کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت حداقل ایمنی و استاندارد لازم را داراست حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و علاوه بر رعایت قوانین و مقررات به حقوق شهروندان احترام گذاشته و ایمنی و سلامت خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط