فونیکسریمکسبهتام

خط تولید اتوبوس فرودگاهی با حضور استاندار اصفهان در نجف آباد افتتاح شد

عصر خودرو- اولین خط تولید اتوبوس فرودگاهی استاندارد در خاورمیانه با حضور استاندار اصفهان در شهرستان نجف آباد افتتاح شد.

خط تولید اتوبوس فرودگاهی با حضور استاندار اصفهان در نجف آباد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور در بهره برداری از خط تولید این نوع اتوبوس با اشاره به وضعیت فعلی استان در زمینه اشتغال اظهار داشت: سال گذشته در کارگروه اشتغال استان توانستیم برای 18هزار کارگر بیکار شده مقرری بیمه کارگری برقرار کنیم.
    وی به تعدیل نیرو در شرکت پیشرو دیزل اشاره کرد و گفت: برای من سخت‌ترین خبر این است که یک شرکت نیروهایش را اخراج می‌کند زیرا هر اشتغال از دست رفته می‌تواند ده ‌ها معضل ایجاد کند.
    استاندار اصفهان در ادامه بر عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بر چند محور استوار است که مردم‌محوری، دانش‌بنیانی، درون‌زایی و برون‌نگری از جمله آنهاست.
    وی افزود: دولت نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بسترهای لازم را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی فراهم کند و استانداری نیز به عنوان مجری مصوبات اقتصاد مقاومتی در اصفهان، پیگیر اجرایی شدن آنهاست.
    زرگرپور خاطر نشان کرد: اگر به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم باید تلاش کنیم تا مدیران و سایر مردم به سمت خرید محصولات خارجی نروند.
    وی به تولیدات شرکت پیشرو دیزل ‌آسیا نجف ‌آباد در زمینه صنعت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شرکت توانسته است یک سبد کامل از خودروهای جمعی با استانداردهای لازم را تولید کند لذا هیچگونه بهانه ‌ای برای استفاده از اتوبوس‌ های خارجی در داخل کشور وجود ندارد.
    استاندار اصفهان افزود: شهرداران استان و سازمان حمل و نقل جاده‌ای که با اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری سر و کار دارند، باید در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی از محصولات این شرکت استفاده کنند مگر در مواقعی که اتوبوس مورد نیاز آنها در استان و داخل کشور تولید نشود.
    وی تاکید کرد: وظیفه داریم در مرحله اول از تولیدات استان و در مرحله بعد از تولیدات سایر استان ها استفاده کنیم، بنابراین من به عنوان استاندار اصفهان اجازه نخواهم داد در این استان حتی یک دستگاه اتوبوس خارجی خریداری شود.
    مدیر و رئیس هیات مدیره کارخانه پیشرو دیزل آسیا نیز گفت: ایران جزء اولین کشورهای منطقه می باشد که اقدام به تولید اتوبوس فردگاهی کرده است.
    محمد مرتضوی افزود: این اتوبوس که به مرحله تولید انبوه رسیده، مراحل آزمایشی خود را سال گذشته با در اختیار قراردادن یک دستگاه از آن به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و فرودگاه شهید بابایی اصفهان پشت سر گذاشت.
    وی افزود: در حال حاضر با شرکت هواپیمایی هما برای ساخت 30 دستگاه از این نوع اتوبوس قرارداد بسته ایم که 10 دستگاه آن در خط تولید قرار دارد.
    مدیر و رئیس هیاب مدیره شرکت پیشرو دیزل ‌آسیا نجف‌آباد افزود: موتور، گیربکس و اکسل این اتوبوس توسط یک شرکت آلمانی و بقیه قطعات و مراحل بطور کامل توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.
    وی با بیان اینکه 70 درصد قطعات این نوع اتوبوس توسط نیروهای زحمت کش و تلاشگر این کارخانه ساخته شده است، گفت: در این کارخانه انواع اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، میدی باس، ' ون ' و اتوبوس ' بی آر تی' با رعایت استاندارد یورو 4 و با ساخت بیش از 50 درصد قطعات، تولید می شود.
    وی با اشاره به مشکلات این کارخانه اظهارکرد: به علت رکود 600 نفر نیروی انسانی شاغل در این کارخانه به 220 تعدیل شده است و متاسفانه مسئولان نیز اقدام موثری برای حل مشکلات این کارخانه انجام نداده اند.
    مرتضوی با اشاره به اینکه به سفارش شهرداریهای استان، این کارخانه اقدام به ساخت و تولید تعدای اتوبوس شهری کرده است، تصریح کرد: این اتوبوس ها آماده تحویل است اما شهرداریها به دلیل مشکلات مالی برای تحویل گرفتن آنها تاکنون اقدامی نکرده اند.
    شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو