فونیکسریمکسبهتام

بررسی پروژه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو با حضور مسئولان شهری

عصر خودرو- با حضور مسئولان عالی شهری، روند احداث و پیشرفت کار خطوط ۶ و ۷ مترو تهران بررسی شد.

بررسی پروژه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو با حضور مسئولان شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی مترو، عیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران صبح امروز با همراهی معاونین شهردار، تعدادی از شهرداران مناطق، مدیرعامل شرکت مترو تهران و معاونین وی و نیز مجریان و پیمانکاران و مشاورین از بخش های مختلف خط هفت مترو بازدید و در جریان مراحل پیشرفت پروژه قرار گرفت که در این بازدید، روند توسعه مترو تهران را رضایت بخش خواند و گفت: با توانمندی که در ستاد مترو و پیمانکاران سراغ دارم نباید مشکل و یا مانعی در احداث و بهره برداری خطوط 6 و 7 مطابق با برنامه زمانبندی وجود داشته باشد.

    در ادامه این بازدید، جلسه کارگاهی برای بررسی روند پیشرفت دو پروژه خط 6 و 7 مترو تهران در یکی از کارگاههای خط هفت برگزار شد و موانع و مشکلات احتمالی استملاک، فضای کارگاهی و مسایل بودجه‌ای این دو پروژه در حضور شهرداران مناطق، معاونین مالی، حمل و نقل و ترافیک و معاون خدمات شهری شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت.

    مجری خط هفت مترو در گزارش خود با اشاره به این که برای این پروژه 18 ایستگاه در دست ساخت است، گفت: در فاز نخست بهره برداری، تعداد 8 ایستگاه برای سرویس دهی به شهروندان آماده خواهد شد و مابقی ایستگاهها، عبوری و به تدریج بازگشایی می شوند.

    میدان صنعت، پل گیشا،خیابان آذربایجان، نواب(محبوب مجاز)، نواب(بریانک)،میدان محمدیه،هفده شهریور و محلاتی(تقاطع دهم فروردین)، هشت ایستگاهی هستند که در فاز نخست این خط بهره برداری می شوند.

    همچنین ایستگاه‌های میدان محلاتی، قیام، مولوی(امین السلطان)،مولوی (ولیعصر"عج " )،هلال احمر، امام خمینی( ره ) ،نواب(آزادی)، باقرخان و برج میلاد در فاز نخست به صورت عبوری(بدون توقف قطار) مورد بهره برداری قرار می گیرند.

    در ادامه هم مجری خط شش مترو از پیشرفت 42 درصدی پروژه خبر داد و با اشاره به پیشبرد عملیات متناسب با برنامه زمانبندی، اعلام کرد که لاینینگ این خط تا اواخر شهریورماه جاری به اتمام خواهد رسید.

    وی افزود: در فاز نخست این پروژه که تا پایان سال آماده بهره برداری می شود، 18 ایستگاه به شهروندان سرویس دهی خواهد کرد.

    خط 6 مترو تهران 31 کیلومتر طول و 27 ایستگاه دارد که از جنوب شرقی تهران در دولت آباد تا سولقان در شمال غربی امتداد می یابد و در طول مسیر مناطق و محدوده های جمعیتی مهم شهر نظیر خیابان 17 شهریور، میادین خراسان، شهدا، امام حسین (ع)، سپاه، هفتم تیر، ولیعصر(عج) را پوشش می دهد.

    خط 7 مترو تهران هم با 28 کیلومتر از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو