فونیکسریمکسبهتام

افزایش استفاده از حسگرهای تصویری کامپیوتری در خودروها

عصر خودرو-به نظر می‌رسد که شرکت‌های تولید فناوری‌های حسگر چشمی برای خودروها در حال سپری کردن دورانی خوب هستند زیرا بررسی کارشناسان حاکی از رسیدن ارزش این بازار به ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ هستند.

افزایش استفاده از حسگرهای تصویری کامپیوتری در خودروها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایتنا، خودروهای امروزی به‌تدریج در حال هوشمندتر شدن و مجهز شدن به فناوری‌های نوین و مدرن هستند که یکی از این موارد را می‌توان دوربین‌های تشخیص اشیا و محیط اطراف دانست.

    این دوربین‌ها که با نام حسگرهای تصویری نیز شناخته می‌شوند، تولیدکنندگان بزرگی را در کنار خود می‌بینند که شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان شرکت سونی به‌حساب آورد.

    بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط کارشناسان به نظر می‌رسد که در بازه زمانی بین سال‌های 2016 تا 2018 شاهد افزوده شدن سیستم ترمز خودکار به قوانین ثبت خودروهای استاندارد در بسیاری از کشورها باشیم.

    این فناوری و فناوری‌هایی مانند بهبود دید راننده در شب، به‌صورت مستقیم به استفاده از حسگرهای تصویری وابسته هستند و گفته می‌شود که علاوه بر آن‌ها خودروهای نیمه‌خودکار آینده به‌صورت استاندارد و پیش‌فرض به 19 حسگر مختلف مجهز خواهند بود.

    بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، این بازار به رشد خود ادامه خواهد داد و تا سال 2020 میلادی شاهد رسیدن ارزش کلی آن به رقم 900 میلیون دلار خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط