فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو

ثبت سفارش خودروهای آمریکایی از یکشنبه متوقف شد

عصر خودرو- رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از لغو ثبت سفارش خودروی شورلت از یکشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: آماری از تعداد خودروهای وارداتی مذکور در دست نیست.

ثبت سفارش خودروهای آمریکایی از یکشنبه متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، فرهاد احتشام‌زاد تصریح کرد: ثبت سفارش واردات خودروی آمریکایی شورلت از یکشنبه هفته جاری بر روی سایت ثبتارش غیرفعال شده است و در حال حاضر امکان ثبت‌ سفارش این خودرو وجود ندارد.

    رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: زمانی که قرار بر ورود یک کالا به کشور باشد باید ابتدا ثبت سفارش صورت گرفته و پس از آن حداکثر تا 6 ماه واردات کالا به کشور صورت گیرد،بنابراین با غیرفعال شدن ثبت سفارش شورلت مشخص نیست که چه تعداد واردات در ماه‌های گذشته صورت گرفته است و این آمار باید از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شود.

    وی تصریح کرد: از زمانی که ثبت سفارش خودروهای شورلت از روی سایت ثبتارش حذف شده است دیگر هیچ خودرویی اجازه ورود به کشور بر اساس ثبت سفارش جدید نخواهد داشت.

    احتشام‌زاد در پاسخ به این سؤال که آیا در دریافت مجوز واردات این خودروی آمریکایی تغییری ایجاد خواهد شد و تقاضای جدیدی برای واردات مستقیم از کمپانی مادر در حال پیگیری است، گفت: اخذ مجوز با ثبت‌ سفارش متفاوت است به این معنا که در وهله اول باید فرد متقاضی واردات مجوزهای لازم را به عنوان نماینده رسمی دریافت کرده باشد و البته تأییدیه‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست نیز دریافت شده باشد و پس از طی این روال اجازه ثبت سفارش داده خواهد شد.

    رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: به طور قطع اگر درخواست جدیدی برای گرفتن نمایندگی رسمی شولت از کمپانی مادر مطرح شده باشد باید تمام اسناد و مدارک لازم تأمین شده و مجوز مربوطه از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت شود.

     از یکشنبه هفته جاری امکان ثبت سفارش 24 مدل شولت که با نامه امیرحسین قناتی مدیر کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات گرفته بودند لغو شده است.

    پیش از این نیز مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع کارگران از ورود کالاهای آمریکایی به ویژه خودروی شورلت انتقاد کرده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو