فونیکسریمکسبهتام

بیزینس اینسایدر بررسی کرد؛

همه چیز درباره پروژه خودروی اپل

عصر خودرو- شایعاتی وجود دارد که اپل تصمیم دارد خودروی الکتریکی‌اش را درسال ۲۰۱۹ عرضه کند.

همه چیز درباره پروژه خودروی اپل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، همان طور که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا می‌گوید: «خودروی الکتریکی اپل یک راز بزرگ است.» اپل هرگز این پروژه را تایید نکرد، اما نویسندگان مجله بیزینس اینسایدر به سختی و در مدتی نسبتا طولانی توانسته‌اند جزئیات و اطلاعاتی از طرح‌های خودرو اپل به‌دست بیاورند؛ چیزی که در داخل شرکت اپل به‌عنوان پروژه «تیتان» شناخته می‌شود. آنها حالا به تازگی این اطلاعات را در قالب گزارشی منتشر کرده‌اند که در اینجا می‌خوانیم.

    شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل تصمیم دارد خودرو الکتریکی اش را درسال 2019 عرضه کند. بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال در ماه سپتامبر گذشته منتشر کرد، اپل تلاش‌های خود را در زمینه تولید یک خودروی الکتریکی افزایش داده است تا به هدفش برای عرضه آن در سال 2019 نزدیک‌تر شود. این شرکت گزارش داده است که حدود 600کارمند در حال کار روی پروژه تیتان هستند. این در حالی است که تعداد کارمندان متمرکز روی این پروژه در حال افزایش است. همچنین اپل چندین آدرس وب سایت در زمینه خودرو شامل apple.car و apple.auto را خریده است. این در حالی است که گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت یک آزمایشگاه سری را در شهر برلین آلمان توسعه داده است. نشریه آلمانی Frankfurter Allgemeine گزارش داده است که اپل یک آزمایشگاه سری را در قلب برلین برای توسعه خودرو الکتریکی اش، راه‌اندازی کرده است. این نشریه مدعی شده است که اپل همچنین به دنبال ساخت یک خودرو الکتریکی به نام Apple Car یا iCar در شهر وین اتریش است.

    این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند تجهیزات و امکاناتی هم در منطقه سان ویل کالیفرنیا وجود دارد که تصور می‌شود مربوط به پروژه تیتان شرکت اپل باشد. در واقع اپل در ماه نوامبر گذشته یک کارخانه بطری‌سازی شرکت پپسی را به وسعت 96 هزار فوت مربع در منطقه سان ویل اجاره کرده که گمان می‌رود جایی برای قرار دادن تجهیزات مربوط به پروژه تیتان این شرکت است.

    در این میان دیگر شاید چندان عجیب هم نباشد که اپل قبلا یک منطقه بزرگ در ایرلند را خریده و به تملک خودش درآورده است که احتمال می‌رود در آنجا در حال کار روی پروژه خودرو الکتریکی اش باشد.نشریه Irish Independent در ماه مارس سال گذشته میلادی گزارش داده بود که اپل تصمیم دارد کارخانه خودش در منطقه Holyhill در Cork ایرلند را توسعه و گسترش بدهد. این کارخانه در سال 2014 توانست حدود 340 میلیون دلار سرمایه جذب کند. مشاغل فعال در این کارخانه نشان می‌دهند که این تجهیزات برای توسعه پروژه خودرو اپل به‌کار گرفته شده‌اند.

    این غول محبوب دنیای تکنولوژی همچنین در حال بررسی شرایط استفاده از GoMentum است که ایستگاه تست و آزمایشی است که گوگل و تسلا هم برای خودروهایشان از آن استفاده کرده‌اند. با این اوصاف گویا مکان‌های مختلفی برای توسعه پروژه خودروی اپل وجود دارد، اما خود این خودرو چه امکاناتی دارد؟

    گزارش‌های زیادی درباره نمونه اولیه خودرویی که اپل روی آن کار می‌کند، نشان می‌دهند که این خودرو شبیه به یک مینی‌ون است که احتمالا تغییرات زیادی می‌کند. با این حال اما وال‌استریت ژورنال می‌گوید هنوز هم نمی‌توان مطمئن بود که خودرو اپل چه شکلی خواهد بود. اما احتمالا این خودرو بسیار هوشمند خواهد بود. بد نیست بدانید که تیم کوک مدیر عامل اپل در ماه اکتبر گذشته گفته بود: «وقتی به یک خودرو نگاه می‌کنم، آنچه می‌بینم این است که در آینده نرم‌افزار به بخشی بسیار مهمی از آن تبدیل خواهد شد.»

    او درباره خودروی اپل حرف نمی‌ زد، اما به‌طور کلی درباره خودروها می‌گفت. با این حال نظر او نشان می‌دهد که اپل روی چه قابلیت‌هایی برای استفاده در خودرو الکتریکی اش متمرکز خواهد بود. کوک همچنین گفته است: «اگر 10 چیزی را درباره خودرو دوست دارید فهرست کنید، رابط کاربران احتمالا در آن لیست قرار نخواهد داشت.»

    علاوه بر الکتریکی بودن، خودرو اپل می‌تواند خودران و بدون راننده هم باشد. رویترز گزارش داده است که این یک بازی نرم‌افزاری است و به احتمال زیاد خودرو اپل بدون راننده خواهد بود. این شایعه که خودروی اپل بدون راننده خواهد بود، با نظرات یک منبع آگاه در اپل تایید می‌شود. او می‌گوید خودرو این شرکت چشم‌انداز آینده صنعت خودرو را تغییر خواهد داد و می‌تواند به راحتی تسلا را کنار بزند.

    همچنین گاردین شواهدی دارد که نشان می‌دهد اپل با مقامات دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا ملاقات کرده است تا درباره قوانین دولتی برای خودروهای بدون راننده با آنها صحبت کند. با این حال اما اپل گزارش داده است که راضی کردن یک خودروساز برای کمک به توسعه خودروی مذکور مشکل است؛ همچنان که شرکت‌های BMW و Daimler پیشنهاد همکاری اپل را رد کرده‌اند. این خبری بود که بنگاه خبری آلمانی Handelsblatt در ماه آوریل امسال منتشر کرد.

    اگرچه گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل احتمالا با مهندسان خودرو و شرکت مشاوره مهندسی Magna که در وین اتریش است، در زمینه ساخت خودرو الکتریکی خودش همکاری خواهد کرد. این خبری که توسط Frankfurter Allgemeine منتشر شده است، نشان می‌دهد که شایعات درباره ساخت خودروی اپل در شهر وین اتریش چندان هم دور از ذهن نبوده است.

    در همین زمان اپل در سکوت کامل چند متخصص خودرو را مانند «کریس پوریت» معاون بخش مهندسی خودروی شرکت تسلا، استخدام کرده است. اپل همچنین اخیرا «دیوید ماسیوکیویز» را که یکی از برنامه‌نویسان ارشد بخش نمونه‌های سخت‌افزاری شرکت تسلا بوده و «کوین هاروی» ناظر فروش ارشد شرکت Andretti Autosport را هم استخدام کرده است.

    تا جایی که حتی ماسک مدیر عامل شرکت تسلا هم درباره تعداد کارمندانی که از شرکت او برای کار به اپل رفته‌اند، صحبت کرده و گفته است: «ما همیشه به شوخی اپل را قبرستان تسلا می‌نامیم. اگر نتوانید در تسلا کاری انجام دهید، به اپل می‌روید. شوخی نمی‌کنم.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو