فونیکسریمکسبهتام

انتقاد وزیر دارایی آلمان از پاداش‌های مدیریت فولکس واگن

عصر خودرو- وزیر دارایی آلمان از مدیران فولکس واگن برای عدم چشم پوشی از پاداش با وجود کشاندن این گروه خودروسازی به مرز فروپاشی انتقاد کرد.

انتقاد وزیر دارایی آلمان از پاداش‌های مدیریت فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ولفگانگ شویبله به هفته نامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: من با مدیرانی که یک شرکت بزرگ را به یک بحران تهدیدکننده حیات تبدیل کرده اند و سپس در یک مجادله عمومی از پاداش خود دفاع می‌کنند همدردی نمی‌کنم.

    فولکس واگن قصد دارد به 12 عضو سابق و کنونی هیات مدیره خود 63.24 میلیون یورو (72.44 میلیون دلار) برای سال 2015 پاداش دهد در حالیکه در همین سال بزرگترین خودروساز اروپا به دلیل هزینه‌های حقوقی و خسارتهای مربوط به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی متحمل ضرر سالانه شد.

    این شرکت بخش کوچکی از این پاداشها را نگه خواهد داشت اما بعدا به شرط بهبود قیمت سهام فولکس واگن آن را پرداخت خواهد کرد.

    پرداخت این پاداش اعتراض عمومی در آلمان و اختلاف در داخل هیات نظارت فولکس واگن را برانگیخته است.

    ایالت ساکسونی سفلی که دومین سهامدار بزرگ فولکس واگن است خواستار لغو یا کاهش این پاداشها شده زیرا بزرگترین خودروساز اروپا با هزینه‌های چند میلیارد یورویی رسوایی آلایندگی روبروست.

    بر اساس گزارش رویترز، یورگه بُود، یکی از اعضای سابق هیات نظارت فولکس واگن که نماینده ساکسونی سفلی بود به هفته نامه "ولت ام سونتاگ" گفت: مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن و همکارانش باید بخشی از پاداشهایی که بواسطه کاهش هزینه از طریق تقلب دریافت کرده اند را پس دهند.

    مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن که سپتامبر گذشته پس از افشای این رسوایی بلافاصله از سمتش کناره‌گیری کرد، در مدت چند سال گذشته بالاترین دریافتی را در میان مدیران آلمانی داشته و سالانه حدود 15 میلیون یورو دریافت می‌کرد. از کل رقم 15.8 میلیون یورویی که وی در سال 2014 دریافت کرد، 13.9 میلیون یورو پاداش بود. سایر اعضای هیات مدیره همان سال پاداش‌هایی بین چهار تا هفت میلیون یورو به جیب زدند.

    فولکس واگن به دلیل اختصاص 16.2 میلیارد یورو برای پوشش جریمه‌ها، شکایتها و هزینه‌های فراخوان مربوط به رسوایی آلایندگی، 1.58 میلیارد یورو ضرر در سال گذشته متحمل شد که نخستین ضرر سالانه این خودروساز از سال 1993 بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو