فونیکسریمکسبهتام

احداث طرح خیابان دوستدار معلول در سال ۹۵

شمار پشت نوبتی های بهزیستی استان تهران به ۵۰۰۰ نفر رسید

عصر خودرو- مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: طرح احداث خیابان دوستدار معلول در دست اجرا است که بر اساس آن در هر شهرستان استان تهران یک خیابان برای معلولان، سالمندان و زنان باردار مناسب‌سازی می‌شود.

احداث طرح خیابان دوستدار معلول در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  احمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر 150 هزار معلول در استان تهران تحت پوشش بهزیستی هستند که  10 درصد این افراد در مراکز روزانه و شبانه نگهداری می‌شوند .

    وی با اشاره به این‌که 141 مرکز به صورت شبانه و 80 مرکز نیز به صورت روزانه  در حال خدمت رسانی هستند، گفت:در این مراکز بالغ بر 2673 معلول مجهول الهویه در حوزه توانبخشی حضور دارند.

    مدیر کل بهزیستی استان تهران یارانه پرداختی به این افراد را 600 هزار تومان اعلام و بیان کرد: از آن‌جایی که بیماری این افراد بسیار پر هزینه است و دفترچه بیمه ندارند،ماهانه نزدیک به یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه متعارفی است که سازمان بهزیستی از کمک های خیرین به این افراد اعطا می کند.

    دلبری شمار پشت نوبتی های این سازمان را 5000 نفر برشمرد و اضافه کرد: 40 هزار نفر مددجوی بهزیستی استان تهران  از 53 هزار تومان تا 110 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

    وی در ادامه گفت: از  300  خانواری که  در استان تهران دارای 3 فرزند معلول هستند، 90  خانوار در معرض بحران بوده که در سال 94 به 15 خانوار وام هایی در حد بضاعت بهزیستی اعطا شد و برای 75 خانوار دیگر نیز امسال برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

    مدیر کل بهزیستی استان تهران به  دیگر برنامه های این سازمان در سال 95 اشاره و تصریح کرد:طرح احداث خیابان دوستدار معلول در دست اجرا است که بر اساس آن در هر شهرستان استان تهران یک خیابان برای معلولان، سالمندان و زنان باردار مناسب‌سازی می‌شود.

    به گفته ی دلبری مرکز مشاوره تلفنی با شماره 1480 در سطح استان فعال شده که  برای مداخلات پیشگیرانه، درمانی و دیگر موارد آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو