فونیکسریمکسبهتام

شراکت گوگل و فیات کرایسلر برای ساخت خودروی خودران

عصر خودرو- فیات کرایسلر اتوموبیل و گوگل به توافق برای همکاری در طراحی خودروهای خودران نزدیک شده اند.

شراکت گوگل و فیات کرایسلر برای ساخت خودروی خودران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد این شراکت ممکن است بزودی اعلام شود اما گوگل که واحدی از شرکت آلفابت است و فیات کرایسلر حاضر نشدند درباره این گزارش اظهارنظر کنند.

    گوگل پیش از این اعلام کرده بود نمی‌خواهد به تنهایی خودروهای خودران بسازد و به دنبال اتحاد با شرکتهای خودروسازی است اما تاکنون هیچ پیمان همکاری در این زمینه بسته نشده است.

    سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اخیرا اظهار کرده بود این شرکت سرگرم مذاکره با یک شرکت فناوری پیشرفته است اما به جزییات مذاکرات اشاره ای نکرده بود.

    مدیران شرکتهای خودروسازی شامل فورد موتور، جنرال موتورز و دایملر نسبت به اتحاد با آلفابت یا سایر شرکتهای فناوری که ممکن است جایگاه آنها را به تامین کنندگان سخت افزار تنزل دهد، ابراز نگرانی کرده اند.

    مدیران خودرو مکررا اظهار کرده اند بیکار نخواهند نشست تا آلفابت از اطلاعاتی که توسط خودرو و سرنشینان آن تولید می‌شود پولدارتر شود.

    جنرال موتورز از برنامه‌های خود برای طراحی فناوری خودروی خودران خبر داده و در همین راستا شرکت نوپای کروز اتومیشن را خریداری کرده است.

    مدیرعامل فیات کرایسلر در کنفرانس انتشار درآمدهای سه ماهه این شرکت مجددا تکرار کرد وی به شراکت با گوگل یا اپل علاقمند است.

    بر اساس گزارش رویترز، مدیران صنعت خودرو و فناوری اظهار کرده اند خودروهای خودران ممکن است در ابتدا در قالب خدمات اشتراک خودرو یا خودروهای ناوگانی عرضه شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو