فونیکسریمکسبهتام

گران ترین خودروهای موجود بازار جهان

به گزارش عصر خودرو: خودرو‌های گران قیمت و خاص همواره از مشتریان مخصوص به خود بهره‌مند هستند. در ادامه گران‌ترین خودروهای تولیدی جهان را معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر امکان خرید آن‌ها موجود است. با ما همراه باشید.

گران ترین خودروهای موجود بازار جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰
  • رنجروور H&H
  • رنجروور H&H
  • فراری 488GTB
  •  بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید
  • فراری 488GTB
  •  بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید
  •  مرسدس بنز S65 AMG کوپه
  • بنتلی بنتایگا
  •  مرسدس بنز S65 AMG کوپه
  • بنتلی بنتایگا
  • مرسدس بنز SL65 AMG
  • مرسدس بنز SL65 AMG
  • مرسدس بنز G65 AMG
  • مرسدس بنز G65 AMG
  • استون مارتین رپید اس
  • لامبورگینی هوراکان LP580-2
  • استون مارتین رپید اس
  • بنتلی فلایینگ اسپر V8
  • لامبورگینی هوراکان LP580-2
  •  بنتلی کانتیننتال جی تی
  • بنتلی فلایینگ اسپر V8
  • فراری کالیفرنیا T
  • فراری کالیفرنیا T
  • بنتلی کانتیننتال جی تی
  •  استون مارتین DB9 GT
  •  استون مارتین DB9 GT
  • گران ترین خودروهای موجود بازار جهان

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر، خودرو‌های گران قیمت و خاص همواره از مشتریان مخصوص به خود بهره‌مند هستند. در ادامه گران‌ترین خودروهای تولیدی جهان را معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر امکان خرید آن‌ها موجود است. با ما همراه باشید.

اگر به یک جستجوی ساده در اینترنت بپردازید متوجه خواهید شد که لیست‌های بسیاری برای گران قیمت ترین اتومبیل‌ها وجود دارد، همانند  لیستی که امروز ما برایتان آماده کردیم. اما بازار خودروهای لوکس و گرانقیمت آنقدر تنوع دارد که نمی‌توان  معیار مشخصی برای اینگونه خودروها تعیین کرد.
ما وجود تمام این پیچیدگی‌ها ما توانستیم بر اساس چند معیار مشخص در بازار جهانی، لیست خود را تهیه کنیم. برای شروع ابتدا تنها خودروهایی را در نظر گرفتیم که در سالهای 2015 و 2016 در خط تولید قرار داشته و تمامی آنها در این مدت در بازار‌های مختلف عرضه شده باشند. همچنین خودروهایی که تمامی دستگاههای تولیدی آنها به فروش رفته است را نیز از لیست خود حذف کردیم، این خودروها شامل پورشه 918 با قیمت 850 هزار دلار، فراری لافراری 1.5 میلیون دلاری و مک‌لارن P1 با قیمت 1.1 میلیون دلار می‌شوند. همچنین به دلیل این که خودروهای گران‌قیمت با لیست بلندی از آپشن‌ها و گزینه‌ها برای خریدار عرضه می شوند؛ با سفارش آپشن‌ها و شخصی سازی خودرو ممکن است قیمت یک پورشه و یا یک رنجروور تا بیش از دو برابر قیمت پایه‌ی آن افزایش پیدا کند، بنابراین ما در این لیست خودروها را تنها براساس قیمت پایه‌ی آنها دسته بندی کردیم.
دسته‌ی آخر از خودروهای گران‌قیمت که از لیست خود حذف کردیم خودروهایی مانند کوینیگزگ وان 2.85 میلیون دلاری و پاگانی هوآیرای 1.1 میلیون دلاری هستند. تولید این مدل‌ها بسیار محدود بوده و با گشتن در بازار به احتمال زیاد حتی یک عدد از آنها را هم نمی توانید پیدا کنید بنابراین تصمیم گرفتیم نام این مدل‌ها هم از لیست خود حذف کنیم.

در نهایت، در فهرستی که آماده شد می توانید گران‌ترین خودروهایی را که همگی آنها در برخی از بازار‌های جهانی قابل خریداری هستند را مشاهده کنید.
1. استون مارتین DB9 GT

قیمت: 202.775 دلار

DB9 پیروزی بزرگی برای استون مارتین بود. این مدل 2+2 در سال 2003 معرفی شد و طراحی آن توسط طراح مشهور، هنریک فیسکر انجام شده است. طراحی DB9 آنقدر خوب از آب درآمد که استون مارتین از این زبان و سبک طراحی در سایر مدلهایش نظیر ونتیج V8 و V12، سدان رپید و حتی مدل‌های گرانتر و سریعتر ویراژ و ونکوئیش نیز استفاده کرد. از بارزترین مشخصه‌های DB9 می‌توان ساختار مستحکم آلومینیومی، پیشرانه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی و صد البته ظاهر فوق العاده‌ی آن اشاره کرد. 
حال دیگر پس از گذشت بیش از 12 سال از ورود این مدل به بازار دیگر وقت بازنشستگی آن فرا رسیده است و استون مارتین تا پایان سال جاری مدل DB11 را به عنوان جانشین DB9 عرضه خواهد کرد. اما تا زمانی که جایگزین DB9 به بازار بیاید، مدل DB9 GT گزینه‌ی خوبی برای خرج کردن بیش از 200 هزار دلار است. پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.9 لیتری این خودرو قدرت 540 اسب بخار را تولید می کند که این قدرت توسط جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی سکوئنشیال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تنها موردی که شاید ذهن خریداران این مدل را به خود مشغول کند این است که با پرداخت 15 هزار دلار بیشتر می توانند مدل ولانته را خریداری کنند که دارای سقف روباز نیز هست. 
2. بنتلی کانتیننتال جی تی

قیمت: 201.225 دلار

بنتلی کنتیننتال 13 سال پیش به بازار آمد، اما در طی این سال‌ها همواره میزبان تغییرات و بهینه سازی های کوچک و بزرگ بوده و شاید بتوان مهمترین بهینه سازی این مدل را امکان سفارش آن با پیشرانه‌ی V8 دانست. در مدل V8 نشان بنتلی از رنگ سیاه به قرمز تغییر یافته است.
هر چند در خط مستقیم کانتیننتال V8 خودروهای چندان سریعی نیستند اما سبکتر بودن قسمت جلوی خودرو در این مدل رانندگی با آن را جذاب تر کرده است. نسخه‌ی هشت سیلندر کانتیننتال دارای 521 اسب بخار قدرت و مدل 12 سیلندر دبلیو شکل این خودرو توانایی تولید 582 اسب بخار توان را دارد که تمامی این مدل‌ها از جعبه دنده‌ی هشت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک بهره مند هستند. اگر به دنبال قدرت و عملکرد بالاتری باشید کانتیننتال جی تی اسپید گزینه‌ای بهتر خواهد بود.

3. فراری کالیفرنیا T

قیمت: 202.723 دلار

کالیفرنیا آرام‌ترین و لطیف‌ترین محصول فراری است و می‌توان آن را به صورت روزمره نیز مورد استفاده قرار داد، برای اثبات این قضیه فراری در این خودرو حتی جالیوانی نیز تعبیه کرده است!
اگر بخواهید از دیدن آسمان نیز لذت ببرید می‌توانید تنها با فشردن یک کلید سقف فلزی کالیفرنیا را به داخل صندوق عقب بفرستید. سقف کالیفرنیا برای باز شدن تنها به 14 ثانیه زمان نیاز دارد. کالیفرنیا T از پیشرانه‌ی 3.9 لیتری V8 استفاده می کند و حرف T در این مدل نشان دهنده‌ی استفاده از سیستم توربوشارژر است.این پیشرانه‌ دارای خروجی 552 اسب بخار قدرت است و به لطف وجود جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوکلاچه، کالیفرنیا برای رسیدن از سکون به 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.3 ثانیه و برای طی مسافت 400 متر نیز به 11.2 ثانیه زمان احتیاج دارد.


4. بنتلی فلایینگ اسپر V8

قیمت: 206.725

شاید پرداخت 200 هزار دلار پول برای مدل پایه‌ی یک سدان منطقی به نظر نیاید اما این موارد در دنیای ثروتمندان امری طبیعی است. فلایینگ اسپر بر اساس مدل کانتیننتال ساخته شده و همانند کانتیننتال از سیستم چهارچرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار بهره‌مند است، منتهی توان پیشرانه‌ی فلایینگ اسپر متفاوت بوده و در مدل V8 دارای 500 اسب بخار قدرت و در مدل W12 دارای 616 اسب بخار قدرت است.
شاید این سوال پیش بیاید که وقتی قرار است این همه پول برای یک ماشین پرداخت شود چرا باید آن را با پیشرانه‌ی کوچک‌تر هشت سیلندر خریداری کرد؟ اما در پاسخ باید گفت که در برخی کشورها که قوانین سختی در خصوص انتشار دی اکسید کربن وجود دارد، خرید خودرو با پیشرانه‌ی پاک‌تر می‌تواند مخارج سالیانه‌ی کمتری به همراه داشته باشد.

5. لامبورگینی هوراکان LP580-2

قیمت: 204.595 دلار

لامبورگینی هوراکان با این‌که ارزان‌ترین محصول لامبورگینی محسوب می‌شود اما عملکردی خیره کننده دارد. در طراحی بدنه‌ی هوراکان از خطوط تیز و زاویه‌دار بهره گیری شده است و نتیجه‌ی نهایی بسیار جذاب و هیجان انگیز از شده است؛ در داخل کابین هم ترکیبی بسیار هوشمندانه از یک خودروی لوکس و یک هواپیمای جنگنده را مشاهده می کنید. اما بخش دیوانه کننده‌ی هوراکان درست در پشت سر راننده قرار دارد، جایی که شاهد آرمیدن پیشرانه‌ی 5.2 لیتری V10 به قدرت 571 اسب بخار هستیم که به یک جعبه دنده‌ی 7 سرعته‌ی دوکلاچه متصل شده است؛ متاسفانه دیگر خبری از جعبه دنده‌ی دستی نیست.
اگر مدل چهارچرخ محرک هوراکان را خریداری کنید قدرت بیشتری معادل 602 اسب بخار را در اختیار خواهید داشت. البته لذتی که در سواری با مدل دیفرانسیل عقب تجربه خواهید کرد را قطعا در نمونه‌ی چهارچرخ نخواهید یافت. سیستم تنظیمات رانندگی LP580-2 نسبت به نمونه‌ی استاندارد تغییر یافته و دارای حالت دریفت نیز هست که با استفاده از اعمال تغییرات روی کمک فنرها و سیستم کنترل پایداری به راننده امکان می دهد تا دریفت‌های عالی را در امنیت و پایداری کامل با این خودرو انجام دهد.


6. استون مارتین رپید اس

قیمت: 209.825 دلار

رپید نخستین بار در سال 2006 و به عنوان یک خودروی مفهومی با په عرصه‌ی وجود گذاشت. رپید حقیقتا یکی از جذابترین و هیجان انگیزترین طراحی ها را بین خودروها دارد. شیب بسیار زیاد شیشه‌ی جلو باعث محدودیت زیادی برای دید راننده شده است و سقف فست بک آن در عقب آنقدر شیب ملایمی دارد که شاید فکر کنید در صندلی های عقب این خودرو حتی یک هابیت هم جا نشود!

و البته همین طور نیز هست و رپید فضای سر خوبی برای سرنشینان عقب ندارد. داخل کابین هم طرحی شبیه به همواپیمای جت جنگی دارد و در جای جای آن نیز استفاده‌ از آلومینیوم به چشم می خورد که بسیار هیجان انگیز و جذاب است، جذابیت‌های رپید اینجا به پایان نمی‌رسد و  بخش جذاب تر نیز وجود دارد و آن پیشرانه‌ی V12 این خودرو با قدرت 550 اسب بخار است. حجم این پیشرانه 5.9 لیتر بوده و در هماهنگی کامل با جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک می‌تواند رپید سنگین وزن و بزرگ جثه را در عرض 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.


7. مرسدس بنز G65 AMG

قیمت: 218.825 دلار

بنز کلاس جی از هر نظر خودرویی خاص و جذاب است، طراحی آن از زمان معرفی در سال 1979 تا کنون کمترین تغییرات را داشته است، قیمت آن بسیار بالا بوده و البته در تمام این سال‌ها کارایی و عملکرد خود را نیز در بالاترین سطوح حفظ کرده است. در بین انواع مدل های کلاس جی یا به قول آلمانی ها Gelandewagon نسخه‌ی G65 از همه خاص‌تر و گران‌تر است. با خرید G65 توانی معادل یک نیروگاه هسته‌ای در داخل کاپوت نصیب شما خواهد شد.

پیشرانه‌ی 12 سیلندر خورجینی دارای حجم 6 لیتر بوده و به یاری دو عدد توربوشارژر می‌تواند قدرت خروجی معادل 621 اسب بخار و گشتاور عظیم 1000 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار دهد. نکته‌ی جالب در خصوص پیشرانه‌ی این خودرو، گشتاور واقعی آن است که بیشتر از میزان اعلام شده است و مرسدس بنز آن را به صورت الکترونیکی به 1000 نیوتون متر محدود کرده است. شاید دلیل این امر جلوگیری از آسیب دیدن جعبه‌دنده باشد. اگر این اعداد و ارقام به اندازه‌ی کافی شما را هیجان‌زده نمی‌کند بهتر است بدانید که G65 با پیشرانه‌ی 12، 78 هزار دلار گران تر از G63 هشت سیلندر است، این یعنی هر کدام از سیلندرهای اضافی G65 معادل 19 هزار و 500 دلار برای خریدار آب می‌خورند و هر اسب بخار نیز 1344 دلار قیمت افزوده خواهد داشت. اینجا است که پول حرف اول را می‌زند.

8. مرسدس بنز SL65 AMG

قیمت: 219.775 دلار

SL65 از قوای فنی مشابه با G65 استفاده می‌کند. همان پیشرانه‌ی 6 لیتری تویین توربو با قدرت 621 اسب بخار در این مدل استفاده شده است و توانایی رساندن SL65 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 3.7 ثانیه دارد.

شاید حداکثر شتاب SL65 تفاوت چندانی با مدل ارزانتر SL63 نداشته باشد، اما خاص بودن شخصیت پیشرانه‌ی 12 سیلندر را نمی‌توان با چیز دیگری عوض کرد، البته حک شدن نشان 65 روی خودرو نیز نشان دهنده‌ی کلاس بالاتر خودروی شما خواهد بود.

9. بنتلی بنتایگا

قیمت: 231.825

اتوره بوگاتی مشهور زمانی بنتلی 4.5 لیتری را سریع‌ترین خودروی دنیا نامیده بود. این گفته‌ی وی امروزه نیز در مورد یکی دیگر از مدل‌های بنتلی صدق می کند. نخستین شاسی‌بلند بنتلی، بنتایگا با حداکثر سرعت 301 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین SUV جهان را با خود یدک می‌کشد. این رکورد به این سادگی ها به دست نیامده است؛ برای این کار، بنتلی پیشرانه‌ی W12 با حجم 6 لیتر را برای بنتایگا تدارک دیده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب 600 اسب بخار و 900 نیوتون متر هستند که این نیروی عظیم از طریق جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند.

داخل کابین بنتایگا نیز به صورت پنج نفره یا  چهار نفره قابل سفارش است و در آن از بهترین انواع چرم استفاده شده است. با این که این لیست بر اساس قیمت پایه‌ی خودروها گردآوری شده است اما بد نیست به سایر مدل‌های بنتایاگا هم اشاره کنیم، مدل گران‌تر بنتایگا با لیست بسیار کامل و جامعی از انواع تجهیزات ارایه شده که شامل یک ساعت بریتلینگ گرانقیمت هم می شود. قیمت این مدل از 300 هزار دلار آغاز می‌شود و تولید آن تنها به 608 دستگاه محدود خواهد بود.  آپشن جالب دیگر بنتلی بنتایگا، ساعت 160 هزار دلاری است که در داشبورد خودرو نصب می‌شود. فکر این موضوع نیز خنده‌دار است که یک خودروی شاسی بلند با قیمت پایه‌ی 200 هزار دلار یک ساعت 160 هزار دلاری هم داشته باشد.


10. مرسدس بنز S65 AMG کوپه

قیمت: 236.675 دلار

زمانی که مدل S63 را مورد آزمایش قرار دادیم آن را در یک جمله توصیف کردیم: "برترین در هر زمینه‌ای". اما حالا به شما مدلی را معرفی خواهیم کرد که 40 درصد گران‌تر بوده و تعداد سیلندرهای آن نیز 50 درصد افزایش یافته است، پیشرانه‌ی این مدل نیز تویین توربو 12 سیلندر به قدرت 621 اسب بخار است و با کد M279 شناخته می‌شود. مدل S65 سدان نیز موجود است که حدود 10 هزار دلار ارزان‌تر از برادر دو درب خود است.
برای آنهایی که به دنبال خودرویی از این هم خاص تر هستند مدل S65 AMG کابریولت بزودی عرضه خواهد شد.


11. بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید
قیمت: 242.125 دلار

جی‌تی اسپید گران‌ترین نسخه‌ی  کنتیننتال است. این خودرو با دارا بودن 626 اسب بخار قدرت و 820 نیوتون متر گشتاور، توانایی رسیدن به سرعت 331 کیلومتر بر ساعت را دارد. کانتیننتال جی‌تی اسپید مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار است، همچنین شاسی آن نسبت به مدل استاندارد تقویت شده است. تکمیل کننده‌ی ظاهر لوکس کانتیننتال جی‌تی اسپید رینگ‌های بزرگی به قطر 21 اینچ هستند.

اگر پرداخت 240 هزار دلار برای این خودرو به اندازه‌ی کافی هیجان انگیز نیست می توانید با پرداخت 20 هزار دلار بیشتر، مدل روباز کنتیننتال جی‌تی اسپید را خریداری کنید.


12. فراری 488GTB

قیمت:  242.737

فراری 488GTB به عنوان جانشین مدل بسیار محبوب 458 ایتالیا معرفی شد و البته توانست علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. برخلاف 458 که از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 4.5 لیتری استفاده می‌کرد، 488GTB از پیشرانه‌ی کوچک‌تر ولی قوی‌تر 3.9 لیتری بهره‌مند است که پیش از این در مدل کالیفرنیا T نیز استفاده شده بود. این پیشرانه‌ی هشت سیلندر از نوع V شکل است که سیلندرهای آن با زاویه‌ی 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند،‌ در هر سرسیلندر نیز دو عدد میل سوپاپ تعبیه شده است که مجموع تعداد میل سوپاپ‌ها را به 4 عدد می رساند، سیستم سوخت رسانی نیز از نوع تزریق مستقیم سوخت است.
اما مهم‌ترین تغییر در این پیشرانه نسبت به پیشرانه‌ی 458 استفاده از سیستم پرخوران است، با وجود حجم موتور کمتر، پیشرانه‌ی جدید به یاری دو عدد توربوشارژر می‌توانند قدرت 661 اسب بخار را تولید کنند که به میزان 99 اسب بخار بیشتر از مدل 458 است و تقریبا معادل با سوپراسپرت افسانه‌ای انزو است. در زمینه‌ی تولید گشتاور نیز موتورهای تولیدی فراری به دلیل کورس کم پیستون‌ها معمولا در وضعیت پایین‌تری نسبت به رقبا قرار داشتند اما در 488GTB گشتاور موتور با افزایش 163 واحدی در مقایسه با 458 ایتالیا به عدد 760 نیوتون متر رسیده است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.


13. رنجروور H&H

قیمت: 245.495دلار

اگر کسی بخواهد مقدار زیادی پول را بابت خرید یک رنجروور خرج کند بهترین راه خرید نسخه‌ی H&H رنجروور است.

آپشن‌ها و امکانات این خودرو آنقدر زیاد هستند که سبب شده تا قیمت آن به فراتر از 240 هزار دلار برسد. این مدل را با رنگ سبز خاص و وجود نشان H&H در کنار گلگیر و روی در صندوق عقب می‌توان شناسایی کرد. در داخل کابین رنجروور H&H از چوب گردوی فرانسوی استفاده شده  که با چوب استفاده شده در اسلحه‌های شکاری Holland & Holland مشابه است. در عقب خودرو نیز مکانی مخصوص برای اسلحه وجود دارد که با پوشش چرم تزیین شده است.
به گزارش زومیت؛ رنجروور H&H دارای قوای فنی مشابه با رنجروور اسپرت SVR است، پیشرانه‌ی 5 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر می‌تواند قدرت 550 اسب بخار را تولید کند. بر اساس اعلام رنج‌روور این مدل شتاب صفر تا 100 کیلمتر بر ساعت معادل 5.5 ثانیه دارد. البته به نظر می‌رسد شتاب واقعی خودرو بهتر از این عدد باشد چرا که رنجروور V8 با 510 اسب بخار قدرت دارای شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 4.7 ثانیه است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو