فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبرداد

واردات خودرو آمریکایی ممنوعیتی ندارد

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی منحصر به کالاهای مصرفی است گفت: با توجه به اینکه که خودرو در قوانین ما به عنوان کالای سرمایه ای و یا مصرفی با دوام تلقی می‌شود و شامل مصوبه مذکور نیست.

واردات خودرو آمریکایی ممنوعیتی ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمود نوابی در خصوص واردات خودور آمریکایی به کشور اظهار کرد: شرایط ورود خودرو به کشور براساس مصوبه ضوابط فنی واردات خودرو و اصلاحیه بعد از آن سنجیده می شود و درصورتی خودرویی شرایط اخذ تأییدیه های مندرج در ضوابط فنی واردات خودرو اعم از تأییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و ... را داشته باشد امکان ورود آن خودرو فراهم است.

    وی افزود: درصورتی که خودرو با استانداردهای ملی ما تطابق داشته باشد می تواند وارد کشور شود و این موضوع نیاز به یک پیش نیاز اساسی دارد و آن وجود نمایندگی رسمی شرکت اصلی عرضه کننده است.

    رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: براساس ماده (4) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان عرضه کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی با دوام  نظیر خودرو مستلزم وجود نمایندگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش است.

    وی تصریح کرد: درخصوص ورود خودروهای آمریکایی باید متذکر شد  مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی منحصر به کالاهای مصرفی بوده که لیست این اقلام به سازمان توسعه تجارت و گمرک ابلاغ شده است.

    نوابی گفت: با توجه به اینکه که خودرو در قوانین ما به عنوان کالای سرمایه ای و یا مصرفی با دوام تلقی می‌شود  و شامل مصوبه مذکور نیست و باید قوانین و مقررات یاد شده به شرح فوق درمورد آن رعایت شود.

    وی در پایان یاد آورشد که موافقت ورود و یا اصطلاحاً اخذ مجوز ورود در اختیار هیچ انجمن و یا تشکلی نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط