فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان نظام روانشناسی پیشنهاد کرد:

در ارائه گواهینامه رانندگی سلامت روان افراد لحاظ شود

عصر خودرو- رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با انتقاد از اختصاص سه درصد از کل بودجه حوزه سلامت به بخش سلامت روان تصریح کرد: مردم از ضرورت مراجعه به روانشناسان آگاهی ندارند.

در ارائه گواهینامه رانندگی سلامت روان افراد لحاظ شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباسعلی اللهیاری افزود: عواملی همچون جنگ، تحریم ها، مشکلات اقتصادی و عملکرد بد برخی مسئولان سبب شده روان افراد جامعه در تهدید جدی قرار گیرد و وضعیت نامطلوبی داشته باشند.

    رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: همانطور که سربازان در جنگ تحمیلی در صف اول مقابله با دشمن قرار گرفتند، امروز نیز باید روانشناسان در این حوزه به مردم کمک کنند.
    اللهیاری با بیان اینکه مردم از ضرورت مراجعه به روانشناسان و مشاوران آگاهی ندارند، افزود: اصحاب رسانه می توانند در آگاهی رسانی به مردم در این خصوص تاثیرگذار باشند.
    رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: اگر مردم برای رفع نیازهای روحی و روانی خود به روانشناسان و مشاوران رجوع نکنند به رمال ها و برخی عرفان های کاذب روی می آورند که خود دردسرساز است.

    وی با بیان اینکه روانشناسی و مشاوره در کشورهای توسعه یافته از جایگاه رفیعی برخوردار است، افزود: علم روانشناسی و مشاوره در کشورهای توسعه یافته دانش اقتدار و قدرت نامیده می شود زیرا انسانی که از سلامت روان برخوردار باشد می تواند به افزایش قدرت و اقتدار جامعه کمک کند.
    اللهیاری ادامه داد: دیگر در دنیای جدید داشتن سخت افزارها و تکنولوژی، دلیل پیشرفت و توسعه کشور نیست و منابع انسانی تاثیرگذار از مولفه های اصلی توسعه کشور هستند.

    رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با انتقاد از نگرش غلط موجود در کشور به سلامت روان گفت: سلامت جامعه را فقط به سلامت جسم محدود کرده ایم و از کل بودجه سلامت کشور فقط سه درصد به سلامت روان اختصاص یافته در حالیکه در فرانسه 76 درصد از بودجه سلامت کشور به مسائل روانی تخصیص داده می شود.

    وی درمورد برنامه های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در نظر داریم در همکاری با دیگر نهادهای کشور، در حوزه سلامت روان مردم کمک کنیم. به عنوان مثال در ارائه گواهی رانندگی باید سلامت روان فرد نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.
    اللهیاری ادامه داد: همانطور که برای ارائه گواهینامه به افراد، بینایی فرد را ارزیابی می کنیم باید سلامت روحی روانی وی را نیز را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که آیا فردی اجازه رانندگی دارد از سلامت روان برخودار است یا نه.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط