فونیکسریمکسبهتام

فضای داخل اتومبیل حریم شخصی افراد نیست

عصر خودرو- کارشناس امور زنان با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند با جوسازی طرح امنیت اخلاقی را مخدوش کنند، گفت: متأسفانه تعریف‌های اشتباهی از حریم خصوصی به مردم می‌دهند که بیشتر جوسازی است به طور مثال فضای داخل اتومبیل حریم شخصی افراد نیست.

فضای داخل اتومبیل حریم شخصی افراد نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مریم ورز دار  گفت: طرح امنیت اخلاقی به دنبال تأمین امنیت خانواده‌ها است و برای این هدف برنامه‌ریزی شده است، اگر خانواده‌ها نگران فرزندان و اعضای خانواده خود باشند از اجرایی شدن این طرح نگران نمی‌شوند آنهایی نگران می‌شوند که در زمینه‌های مختلف مرتکب تخلفاتی شده‌اند.

    وی ادامه داد: این طرح بر اساس اعمالی که موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود انجام شده است و در این طرح مأموران در حریم خصوصی افراد یا در منزل آنها دخالتی ندارند، اما عده‌ای تعریف ناصحیحی حتی از فضای اتومبیل دارند و تلقی می‌کنند فضای داخل اتومبیل حریم خصوصی آنهاست در صورتی که اینطور نیست و حریم خصوصی تعریف مشخصی دارد، در معرض همگان نیست و آسیب‌ها و منافع آن در ارتباط با خود فرد است.

    این کارشناس امور زنان گفت: ولی این محیط مانند اتومبیل خصوصی نیست چون در معرض دید همگان است و همان فلسفه وجودی که برای اجباری شدن حجاب داریم همان فلسفه وجودی در مورد اتومبیل هم وجود دارد در حقیقت پیامدهایی که از نظر دیداری و شنیداری برای افراد ایجاد می‌کند مواردی است که نمی‌توان اسم آن را حریم خصوصی گذاشت. بنده نمی‌دانم افرادی که مخالفت می‌کنند و به انتقادهای دامن می‌زنند به چه چیزی معترض هستند فلسفه وجودی پلیس چیست؟

    ورز دار اظهار داشت: وجود پلیس برای برخی اراذل و اوباش مفهومی ندارد و آنها فکر می‌کنند پلیس حریم خصوصی آنها را خدشه‌دار می‌کند افرادی که تخلف نداشته باشند و درک کنند که امنیت خانواده‌ها دارای اهمیت زیادی است مطمئن باشید هیچ اعتراضی نمی‌کنند، در حقیقت افرادی که جوسازی می‌کنند و مطرح می‌کنند که این طرح ورود به حریم خصوصی افراد است و با انتشار کلیپ‌هایی می‌خواهند به جامعه القا کنند پلیس رفتار خود را با مردم بلد نیست باید بدانند این‌ها قضاوت‌ها زودهنگام است چراکه تا چند سال از این طرح نگذرد نمی‌توان چنین ایراداتی را بر طرح وارد کرد؟

    وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند افرادی که واقعاً دغدغه امنیت خانواده را داشته باشند با اجرای این طرح همراهی می‌کنند، این درست نیست برای کاری که هنوز صورت نگرفته حکم قضاوتی بدهیم و آن را مخدوش اعلام کنیم در این طرح سعی شده معایب گشت ارشاد از بین برود و محاسن جایگزین معایب شود به گونه‌ای که می‌توان گفت قطعاً اجرای این طرح بازخوردهای خوبی خواهد داشت. خانواده‌ها منتظر باشند که به زودی ثمرات خوب این طرح را شاهد خواهند بود.

    ورز دار تصریح کرد: هم اکنون دختر و پسر ما در جامعه دارای امنیت نیست بخشی از آسیب‌هایی که هم اکنون مشاهده می‌کنیم به دلیل عدم وجود امنیت است، حتی کشته شدن دختر 6 ساله افغانستانی نیز بی‌ارتباط با این موضوع نیست، باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که یک نوجوان 16 ساله به این مرحله رسیده است. تمام افرادی که حریم‌ها را رعایت نکردند در این قتل مشارکت دارند این مسائل امنیت خانواده‌ها را مخدوش می‌کند و اگر کسی اهل جرم نباشد از این طرح حمایت می‌کند.

    وی افزود: افرادی که به این طرح انتقاد دارند بهتر است انتقادات خود را به صورت مستدل به مجری طرح و به پلیس امنیت اخلاقی مطرح کنند اما اینکه اصل طرح را زیر سوال می‌برند مشخص است که آنها انتقادی ندارند و تنها می‌خواهند اجرای طرح را زیر سؤال ببرند بهتر است با طرح این انتقادها امنیت و آرامش خانواده‌ها را مخدوش نکنند، اگر این افراد دغدغه امنیت جامعه را داشته باشند حتی اگر انتقادی داشته باشند آن را در سطح جامعه مطرح نکرده و آرامش روانی خانواده‌ها را با اینگونه اظهار نظرها مخدوش نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط