فونیکسریمکسبهتام

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد؛

انتشار اوراق سلف در بورس کالا، بهترین روش برای تامین مالی خودروسازان

عصر خودرو- انتشار اوراق سلف خودرو در بورس کالای ایران که به منظور تامین منابع مالی خودروسازان منتشر خواهد شد، بسیار کارآمد است؛ این ابزارهای مالی لازمه اقتصاد پویا است و می توان با اجرای درست این طرح ها به تامین مالی و تکمیل طرح های توسعه ای خودروسازان کمک کرد.

انتشار اوراق سلف در بورس کالا، بهترین روش برای تامین مالی خودروسازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سنا، امرالله امینی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب گفت: صنعت خودروسازی علاوه بر اینکه با انتشار اوراق سلف در مسیر تامین مالی از ابزارهای مالی بازار سرمایه قدم برمی دارد، می تواند برنامه آینده خود را به خریداران ارائه دهد.

    وی افزود: از مزایای انتشار اوراق سلف خودرو برای خودروسازان، تامین مالی و برای خریداران، اعلام برنامه های آتی خودروسازان به صورت شفاف است.

    به گفته این استاد دانشگاه، ضروری است که خودروسازان تولید و سود آینده خود را پیش بینی کرده و به اطلاع خریداران برسانند. به این ترتیب برنامه های آینده برای خریداران شفاف سازی خواهد شد.

    امینی اظهار داشت: شنیده شده که قرار است که اوراق سلف خودرو ابتدا با انتشار اوراق پراید شرکت سایپا آغاز به کار کند که به طور حتم به مرور زمان امکان انتشار اوراق سلف بر روی سایر خودروها نیز فراهم خواهد شد؛ در مجموع می توان گفت که انتشار اوراق سلف خودرو در بورس کالا می تواند بهترین روش برای رفع مشکل نقدینگی خودروسازان باشد.

    وی در ادامه افزود: اوراق سلف موازی که مطابق با نظام مالی اسلامی طراحی شده است، افراد را در سود حاصل از تولید مشارکت می دهد و این موضوع می تواند با شفاف سازی خودروسازان سبب افزایش کارآیی در صنعت خودرو شود.

    وی با اشاره به اینکه تامین مالی به واسطه انتشار اوراق سلف خودرو برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود، گفت: انتشار این اوراق سبب می شود تا سرمایه گذاران در سود حاصل از تولید خودرو و یا راه اندازی خطوط تولید در خودروسازی ها شرکت کنند، به این ترتیب علاوه بر اینکه سرمایه گذاران به سودی مناسبی دست پیدا می کنند می توانند در تولید و توسعه خودروسازی ها هم نقش داشته باشند.

    وی همچنین در ادامه تاکید کرد: همواره انتشار اوراق اسلامی سبب می شود تا نقدینگی برای تولید جمع آوری شود، اما باید توجه داشته باشیم که در صنعت خودرو نیازمند ایجاد تغییرات و ساختار هم هستیم.

    به گفته امینی، انتشار این اوراق از سوی بورس کالای ایران می تواند به شفاف سازی در صنعت خودرو کمک کند و سبب سودآوری برای سرمایه گذاران شود، اما یکی از شروط اصلی توسعه صنعت خودروسازی، ایجاد تغییر و تحول زیرساختی در این صنعت است.

    وی ادامه داد: این ابزارهای مالی لازمه اقتصاد پویا است و می توان با اجرای درست این طرح ها به تامین مالی و تکمیل طرح های توسعه ای خودروسازان کمک کرد.

    استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه در انتشار اوراق سلف خودرو، تعهدات ثبت شده و خودروساز متعهد به انجام تعهدات خود می شود، خاطر نشان کرد: یکی از مزایای انتشار اوراق سلف در بورس کالای ایران انجام به موقع تعهدات از سوی فروشندگان است؛ زیرا به دلیل قانونمندی و اخذ تضامین لازم، معامله گران از انجام تعهدات اطمینان کامل دارند.

    وی در پایان تاکید کرد: با انتشار اوراق سلف خودرو و ارائه پیش بینی ها از سوی خودروسازان، سرمایه گذاران بیشتری به این طرح ها جذب خواهند شد و به این ترتیب می توانند با اطلاعات بیشتر و دقیق تری وارد بازار خرید شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو