فونیکسریمکسبهتام

افتتاح ۱۳ ایستگاه خط ۶ مترو تا ۲۲ بهمن امسال

عصر خودرو- مجری طرح خط ۶ مترو گفت: ۱۳ ایستگاه خط ۶ مترو ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۳ ایستگاه خط ۶ مترو تا ۲۲ بهمن امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از مهر، صبح امروز حد فاصل تونل بهار شیراز و پرستاری (صیاد) مترو با حدود 800 متر، خاکبرداری شد و این دو تونل در زیر زمین به هم رسیدند.

    صادق طریق ازلی در این مراسم گفت: در هفته جاری سه ایستگاه دیگر نیز به هم متصل خواهند شد. حدود 50 درصد تونل‌ها را حفاری کردیم و 40 درصد لاینینگ‌ تونل‌ها انجام شده است.

    مجری طرح خط 6 مترو تاکید کرد: تصمیم داریم تا پایان شهریور ماه همه تونل‌ها حفاری و لاینینگ شود. ما امروز بیش از 700 متر تونل‌سازی را در یک هفته به انجام رساندیم.

    طریق‌ ازلی با بیان این مطلب که 6200 پرسنل در خط 6 فعالیت می‌کنند، گفت: بنا داریم 13 ایستگاه را در فاز اول تا 22 بهمن ماه به بهره‌برداری برسانیم.

    او با اشاره به ویژگی‌های این خط گفت: خط 6 مترو از دولت‌آباد تا کن و سولقان را به هم مرتبط می‌کند؛ یعنی جنوب شرقی تهران به شمال غربی. این خط همه خطوط مترو را قطع می‌کند و روزانه پیش‌بینی می‌کنیم که یک مسافر را جابجا کند.

    مجری طرح خط 6 مترو تاکید کرد: سعی داریم در روز 22 بهمن جدا از 13 ایستگاه، 5 ایستگاه پر رفت و آمد را در مناطق میانی و شمالی این خط مانند کریمخان، مرزداران و پارک کودک را به بهره‌برداری برسانیم.

    طریق ازلی گفت: در حال حاضر خط 3 متروی تهران بزرگترین خط مترو است اما بعد از احداث خط 6 که طول آن 31 کیلومتر است و 6 کیلومتر توسعه جنوبی دارد، رکورد خط 3 به خط 6 می‌رسد.

    او تاکید کرد: حدود 40 درصد تونل‌ها حفاری شده و تا پایان شهریور ماه حفاری و لاینینگ 31 ایستگاه به پایان می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط