فونیکسریمکسبهتام

حوادث رانندگی در عربستان روزانه ۱۷ قربانی می گیرد

عصر خودرو- سوء مدیریت و ناتوانی مقامات عربستان در افزایش رفع کاستی های جاده ای و رشوه گیری نیروهای پلیس این کشور حوادث رانندگی در عربستان را افزایش داده و بر اساس آخرین آمار، روزانه ۱۷ تن در حوادث رانندگی این کشور قربانی می شوند.

حوادث رانندگی در عربستان روزانه ۱۷ قربانی می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل میزان،بر اساس آمار منتشر شده در عربستان، روزانه 17 نفر بر اثر حوادث رانندگی می‌میرند که این رقم عربستان را در صدر فهرست جهانی اینگونه حوادث قرار می دهد. در صورتیکه اوضاع به همین صورت ادامه یابد در سال 2019 میلادی آمار مرگ و میر براثر حوادث رانندگی در عربستان به سالانه 9 هزار و 600 نفر خواهد رسید، و شمار مصدومان هم 68 هزار نفر هم خواهد شد.

    نویسنده این مطلب در روزنامه سعودی "الریاض"، با انتقاد از وضعیت آموزش رانندگی و فرایند گرفتن گواهینامه در این کشور، به تجربه خود برای گرفتن گواهی رانندگی در عربستان اشاره کرد و نوشت: حدود 20 سال برای تحصیل خارج از کشور بودم به همین دلیل فرصت گرفتن گواهینامه را نداشتم، البته در خارج از عربستان رانندگی می کردم.

    تابستان گذشته هنگام شرکت در آزمون تعیین سطح قبل از شروع رانندگی کمربند ایمنی را بستم، ولی همان لحظه با نگاه‌های تند مسؤول امتحان مواجه شدم که به من گفت: چرا کمربند می بندی؟ وقت من را تلف نکن. در نهایت به دلیل اصرار برای بستن کمربند به من نمره "ب" داد، به همین دلیل مجبور شدم یک هفته در کلاس تئوری و عملی شرکت کنم.

    این شهروند عربستان، تجربه کلاسهای تئوری و عملی را نیز بسیار ناامیدکننده و بیفایده دانست.

    ماجراجویی جوانان عربستانی در رانندگی

    رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی مدینه منوره پیشتر گفته بود: در حوادث رانندگی عربستان به طور میانگین روزانه 17 نفر فوت می کنند و سالیانه بیش از 68 هزار نفر مجروح می شوند که خسارت های مالی آن نیز سالانه 13 میلیارد ریال عربستان (معادل 3.4 میلیارد دلار) برآورد می شود.

    زهیر عبدالرحمن شرف از حوادث رانندگی تحت عنوان "تروریسم خیابانی" نام برد و خاطرنشان کرد که عربستان رتبه اول جهان را در تعداد حوادث رانندگی داراست.

    وی تصریح کرد: کشته شدگان حوادث رانندگی در عربستان در دو دهه گذشته به بیش از 86 هزار نفر می رسد که این تعداد بیشتر از قربانیان جنگ آرژانتین، جنگ صحرای غربی، جنگ هند وپاکستان، جنگ خلیج فارس، جنگ داخلی نپال و جنگ استقلال کرواسی است، چرا که مجموع کشته شدگان همه این جنگ ها به 82 هزار نفر می رسد.

    سرتیپ شرف افزود: تعداد قربانیان حوادث رانندگی عربستان در سال 2011 به بیش از 7 هزار و 153 نفر می رسد که این رقم بیشتر از تعداد قربانیان خشونت های عراق در همین سال (4200 نفر) است. همچنان که این رقم بیش از قربانیان جنگ خلیج فارس (5200 نفر) است.

    وی با اشاره به سیر صعودی این روند پیش بینی کرد که این رقم در سال 2019 به سالیانه 9 هزار و 600 نفر افزایش یابد.

    شرف گفت: بررسی ها نشان می دهد اولین عامل در بروز حوادث رانندگی، عامل انسانی و بخصوص سرعت غیر مجازاست و بعد از آن معیوب بودن چراغ های راهنمایی و رانندگی، رانندگی بدون گواهینامه و نیز انجام حرکات نمایشی به منظور ارعاب عابران پیاده، از مهمترین عوامل این حوادث هستند.

    رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی مدینه منوره خاطرنشان کرد: مجروحان حوادث رانندگی در عربستان بخش عمدۀ توان کادر پزشکی این کشور را به خود مشغول می کنند و بیش از یک سوم ظرفیت بیمارستان های دولتی را به خود اختصاص داده اند از این رو بیمارستان ها با کمبود تخت های خالی مواجه شده اند.

    حملۀ اتمی آمریکا به هیروشیما 66 هزار و ناکازاکی 39 هزار کشته داشت، اما در عربستان طی 20 سال اخیر بیش از 86 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی جان باخته‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو