فونیکسریمکسبهتام

توقف ممنوع حتی شما آمبولانس!

اعمال قوانین جدید راهنمایی رانندگی برای اورژانس + عکس

عصر خودرو- چند روز اخیر شاهد جریمه های متعدد آمبولانس های کشور از سوی راهنمایی و رانندگی بودیم.

اعمال قوانین جدید راهنمایی رانندگی برای اورژانس + عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روزی است  که برگه جریمه یک آمبولانس در حین ماموریت در کانال های فضای مجازی موجبات تعجب افراد را فراهم می کند. نقطه عطف این تعجب، کد تخلف آن است. توقف ممنوع و توقف مطلقا ممنوع، عباراتی است که هر فرد عادی را از جریمه های سنگین راهنمایی و رانندگی می هراساند.

    اما این عبارات در مقابل بار سنگین وظیفه و ماموریت نیروهای اورژانس، مبنی بر نجات جان یک انسان مورد توجه نیست و هر عقل سلیمی اطاعت از این دست قوانین در حین ماموریت را منطقی نمی داند.

    به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن فوریت های پزشکی کشور جریمه ای که مربوط به آمبولانس در حین خدمت در خیابان تجریش است، تنها یک مورد از این موارد است.

    محمدی می افزاید: موردی در یکی از شهرستان های کشور دیده شد که در پی آن رئیس مرکز، میزان جریمه را از حقوق کارمند کسر کرده است. تمامی این موارد نیروها در حال انجام ماموریت بودند.

    وی با تاکید بر غیرقانونی بودن کسر این مبالغ از حقوق نیروها، بیان کرد:اگر پرداخت جریمه این به اصطلاح تخلفات، بار دیگر در این شهرستان تکرار شود، نام شهرستان و رئیس مرکز مربوطه را فاش می کنم؛ البته پرداخت جریمه موردی که در خیابان تجریش روی داده، هنوز قطعی نیست.

    عضو هیئت مدیره فوریت های پزشکی کشور بار روانی این اتفاقات را در مقابل بار مالی آن غیر قابل مقایسه خواند و ادامه داد: در این گونه موارد وقتی نیرویی در حال ماموریت احتمال کسر از حقوق خود را بدهد؛ حقوقی که در شرایط عادی چنگی به دل نمی زند، از کار خود زده شده و انگیزه عجله کردن و به موقع به بیمارستان رساندن مریض را از دست می دهد.

    وی آسیب جریمه هایی که غیرمنطقی هستند را متوجه مردم می داند و اظهار می کند: پرداخت جریمه مورد خیابان تجریش قطعی نیست اما همین که مامور در حال خدمت برگه جریمه را پشت شیشه می بیند از کار خود متنفر می شود.

    محمدی تاکید کرد: طبق ماده ١٨٦ قانون مقررات راهنمایی و رانندگی، برخی تخلفات برای آمبولانس حین خدمت ،از جمله پارک کردن در محل توقف ممنوع، استثنا شده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط