فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۵۰۰»

دونرخی‌شدن بنزین راه‌های سوء‌استفاده و دلالی را باز نگه می‌دارد

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که «قیمت دو نرخی در مصوبه بنزین با رفتن اقتصاد به سمت آزادشدن مغایرت دارد» گفت: خود این مساله ایجاد راه‌های سوء استفاده و دلالی را باز نگه می‌دارد.

دونرخی‌شدن بنزین راه‌های سوء‌استفاده و دلالی را باز نگه می‌دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حسین امیری‌خامکانی، درباره مصوبه مجلس در مورد بنزین در بودجه سال 95 گفت: این مصوبه دو بعد دارد، نخست احیا و حفظ کارت سوخت است که این مساله هم نیاز به بررسی دارد. بعد دیگر آن هم دو نرخی شدن بنزین است.

    وی تصریح کرد:‌ در مورد حفظ کارت سوخت با مسئولان وزارت نفت در کمیسیون انرژی تبادل نظر کرده‌ایم و آنها معتقد بودند که اطلاعاتی که از این کارت‌ها به دست می‌آید در جای دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ضمن این که دارندگان کارت در جایگاه‌ها زمان سوخت‌گیری وقت زیادی را باید صرف کنند.

    سخنگوی کمیسیون انرژی در مورد دو نرخی بودن قیمت بنزین هم گفت: قیمت چند گانه تا حدی با رفتن اقتصاد به سمت آزادسازی مغایر است و این مساله راه‌های سوء استفاده و دلالی را باز نگه می‌دارد.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طبق احکامی که وجود دارد بر اساس برنامه پنجم قرار بوده در قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت فرآورده‌ها به قیمت تمام شده ( فوب خلیج فارس )‌ برسد.

    وی افزود: البته دولت هم در حال مدیریت کردن این مساله است که در این مصوبه هم تا حدی بنزین به فوب خلیج فارس نزدیک شده و با توجه به اختلاف کم قیمت که وجود دارد مساله قاچاق محلی از اعراب نخواهد داشت.

    امیری خامکانی در پایان اظهار کرد: با توجه به مصوبه مجلس اکنون باید منتظر ماند تا ببینیم روند اجرایی چگونه پیش خواهد رفت ضمن این که شورای نگهبان هنوز نظر خود را در مورد بودجه 95 ارائه نکرده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو