فونیکسریمکسبهتام

جزئیات سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات

«محل تصادف، امکانات عبور و علائم» تعیین‌کننده سهم تقصیرند

عصر خودرو- جانشین پلیس راهور تهران در مورد تعیین سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات راهنمایی و رانندگی گفت: محل تصادف، امکانات عبور برای عابر، چراغ، علائم و سایر پارامترهای موجود در محل تصادف، میزان سهم عابر و خودرو را در تصادف تعیین می‌کند.

جزئیات سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ  در مورد چگونگی تعیین سهم تقصیر در تصادفات، اظهار داشت:‌ برابر آئین‌نامه، همانگونه که رانندگان موظف به رعایت قوانین و مقررات هستند، عابران نیز مقیدند که طبق ضوابط تعریف شده عمل کنند.

    جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: عابران طبق ضوابط باید بدانند که از چه مکان‌هایی عبور کنند؛‌ عبور عابران از معابر خط‌کشی شده و گذرگاه عابر پیاده و همچنین از محل‌های مجاز مشخص و تعریف شده است؛ در مقابل عبور از معابر بزرگراهی، محل‌های نرده‌کشی‌ شده و زیر پل عابرپیاده مجاز نیست.

    وی ادامه داد: اگر عابری از معابر غیرمجاز عبور کرده و حادثه‌ای به وقوع بپیوندد کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی بنا بر قصور عابر، سهم تقصیر را برای عابر نیز لحاظ می‌کنند.

    سرهنگ عابدی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد چگونگی تعیین میزان درصد سهم تقصیر برای عابران پیاده اعلام کرد:‌ با توجه به محل تصادف(مسکونی،‌ غیرمسکونی،‌ بزرگراه، معبر اصلی، فرعی یا کوچه)، امکانات عبور برای عابر، وجود چراغ و علائم و همچنین سایر امکانات موجود در محل تصادف، کارشناس تصادفات سهم تقصیر را مشخص می‌کند.

    وی ادامه داد: سهم تقصیر عابر می‌تواند در برخی موارد حتی به 100درصد نیز منجر شود؛ مواردی از این قبیل را داشته‌ایم که عابری با خودرویی تصادف کرد و چون در تقاطع چراغ عبور عابر، قرمز بود و با در نظر گرفتن سایر مواردی که در بالا ذکر شد سهم تقصیر عابر 100 درصد اعلام شد.

    جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از عابران تقاضا کرد:‌ برای عبور در معابر شهری حتماً از محل‌های مجاز و گذرگاه‌های عابر پیاده تردد کرده و هنگامی که چراغ عبور عابر در تقاطع‌ها سبز است، اقدام به عبور از خیابان کنند؛‌ همچنین برای رد شدن از عرض بزرگراه‌ها از پل‌های عابر پیاده که برای چنین منظوری تعبیه شده، استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو