فونیکسریمکسبهتام

بورس در حال پوست اندازی از لیدری خودرویی‌ها

عصر خودرو- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بجز پوست اندازی بازار از لیدری گروه خودرویی که موجب منفی شدن کلیت معاملات شده است، موضوعاتی چون بهبود شرایط جهانی نفت و برخی کالاها می تواند به رسیدن معاملات بورس به تعادل کمک کند.

بورس در حال پوست اندازی از لیدری خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، مجید میرزایی با اشاره به این که تداوم لیدری گروه خودرویی برای بازار از زمان اجرای برجام تا روزهای گذشته اقدامی هیجانی بود گفت: موج هیجان فروش در بازار در پی کاهش ارزش سهام گروه خودرویی سریع تر از موج افزایشی آن است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: گرفتن اعتبارات زیاد از کارگزاران برای کسب سود در پی انتشار خبر رسیدن به توافق و اجرایی شدن برجام و کسب سود توسط معامله گران و رسیدن زمان تسویه این اعتبارات هم در ادامه روند کاهشی شاخص و قیمتها در بورس اثرگذار بوده است.

    وی با اشاره به این که در بازار نزولی تلاش ها برای نقد کردن اعتبارات برای کاهش و فرار از ضرر نیز به تداوم موج منفی بازار کمک می کند تصریح کرد: ادامه روند نزولی بازار در روزهای آینده موجب می شود تا دوباره قیمت سهام به سطح جذاب برای خرید، سرمایه گذاری و کسب سود برسد و این موضوع موجب رسیدن بازار به تعادل خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار در هفته ها و ماههای پیش رو گفت: با توجه به وضعیت فعلی، پیش بینی آینده بازار قدری مشکل است و بنظر می رسد بازار سهام منتظر انتشار خبرهای مثبت از اجرای برجام بویژه در حوزه سوئیفت و مبادلات بین المللی است.

    وی اذعان داشت: بجز پوست اندازی بازار از لیدری گروه خودرویی در تالار که موجب منفی شدن کلیت معاملات شده است، موضوعاتی چون بهبود شرایط جهانی نفت و برخی کالاها می تواند به رسیدن معاملات بورس به تعادل کمک کند.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر موضوع کاهش نرخ سود بانکی هم می تواند به عنوان یکی از محرک های مثبت برای رونق بازار سهام مطرح باشد؛ چرا که کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی خبر خوشی برای بازار و صنایع است و از طرفی دیگر با توجه به رکود حاکم بر سایر بازار ها، کاهش نرخ سود بانکی موجب می شود بخشی از نقدینگی به سمت بورس روانه شود.

    میرزایی تصریح کرد: ادامه رشد نمادهایی که در چند ماه گذشته با افزایش همراه بوده اند، نیازمند خبرهای جدید است و نبود اخبار مثبت در حوزه های مختلف از جمله برجام به ادامه افت بازار دامن زده است.

    وی با با بیان این که متاسفانه در بازار سهام کشور معمولا هیجان غالب بر تحلیل است افزود: رشد و افت دسته جمعی صنایع و نمادهای بورسی نشان از نبود تحلیل و غالب بودن هیجان بر رفتار معامله گران دارد و برخی خبرهای ضدونقیض در مورد صنایع بویژه خودرویی ها و نیز اظهار نظرهای غیرکارشناسی در مورد بازار، این روند را تشدید می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: نگاه کوتاه مدت به بازار و به دنبال پاداش آنی بودن هم یکی دیگر از مواردی است که موجب می شود برخی معامله گران بویژه حقوقی ها به سودهای چند درصدی قانع باشند و با رفتار خود مانع ادامه روند رو به رشد بازار شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو