فونیکسریمکسبهتام

انتظار فرمانداری برای ابلاغ تصمیم هیات حل اختلاف درباره میزان نرخ کرایه‌ها

عصر خودرو- افزایش نرخ کرایه تاکسی ها یکی از موضوعاتی است که ابتدای هر سال مطرح می شود و گاهی با اختلاف نظرهایی در این زمینه همراه است .

انتظار فرمانداری برای ابلاغ تصمیم هیات حل اختلاف درباره میزان نرخ کرایه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، این اختلاف نظر بین شورای شهرتهران و فرمانداری امسال سبب شد تا موضوع درشورای حل اختلاف  بررسی شود و اگرچه  چند روز قبل شورای شهر از تایید افزایش کرایه ها در شورای حل اختلاف خبر داد اما فرمانداری این خبر را تایید نکرد . 
    در حالی که رییس شورای شهر تهران از افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در شورای حل اختلاف خبر داده است؛ فرمانداری تهران اعلام کرد که هنوز به طور مستند و کتبی چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است .
    غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رییس شورای شهر تهران مبنی بر تایید مصوبه شورا در خصوص افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی بوس ها و 23 درصدی مترو در هیئت حل اختلاف گفت : من هم این خبر را شنیده‌ام، اما هنوز به طور مستند و کتبی به ما ابلاغ نشده است  .
    در همین حال به گزارش ایسنا  استاندار تهران اعلام کرده است که نظر نهایی درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس در شورای حل اختلاف اعلام شده است .
    از سوی دیگر ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به خبرگزاری مهر  گفت: جلسه بررسی این مصوبه در شورای حل اختلاف برگزار شده و رییس شورای شهر تهران نیز در این جلسه حاضر بوده و افزایش 15 درصدی کرایه های تاکسی و اتوبوس و افزایش 23 درصدی نرخ بلیت مترو تائید شده و فرمانداری نیز باید بر اساس تکالیف قانونی خود، این مصوبه شورا را ابلاغ تا هرچه زودتر وضعیت کرایه های تاکسی مشخص شود  .
    پیش از این و ابتدای امسال رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران پیشنهاد کرده بود که  نرخ کرایه ها در نیمه اول سال برابر با نرخ تورم باشد و اگر دولت به تعهدات خود در بخش پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس عمل نکرد، کرایه ها افزایش یابد  .
    رحمت الله حافظی درباره اعتراض فرمانداری به تعیین نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و مترو، با بیان اینکه دولت سهم خود در توسعه حمل و نقل عمومی و یارانه بلیت مترو و اتوبوس را به موقع و کافی پرداخت نمی کند، گفته بود : با افزایش هزینه های جاری و نگهداری وسایل حمل و نقل عمومی و مترو، اگر بهای بلیت افزایش معقول نداشته باشد در آینده نزدیک، شاهد استهلاک ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش خدمات از جمله افزایش سرفاصله ورود مترو و اتوبوس به ایستگاه ها خواهیم بود .
    حافظی پیشنهاد کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی و مترو معادل افزایش نرخ تورم برای شش ماه ابتدای سال باشد تا در صورت پرداخت سهم دولت، شش ماه دوم بدون افزایش بهای بلیت خدمات حمل و نقل عمومی و مترو و تاکسی به شهروندان ارائه شود در غیر این صورت از شش ماه دوم امسال افزایش کرایه ها بر اساس مصوبات شورای شهر تهران خواهد بود .
    از سوی دیگر میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی معتقد است با توجه به اینکه حقوق کارگران 14درصد افزایش یافته است افزایش نرخ کرایه تاکسی طبیعی است زیرا رانندگان تاکسی با مشکلات اقتصادی روبرو هستند .
    اختلاف نظر ها درباره میزان افزایش نرخ کرایه ها البته مسافران را نیز دچار سردرگمی کرده است.
    در همین راستا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که تا زمان اعلام رسمی افزایش نرخ کرایه تاکسی رانندگان مجاز به افزایش کرایه تاکسی نیستند و شهروندان می توانند تخلفات احتمالی را از طریق تلفن 1888 با ما درمیان بگذارند.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط