فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان یزد خبر داد:

وجود ۸۲نقطه حادثه‌خیر در استان یزد

جاده‌های یزدنیازمند استراحتگاه

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان یزد از وجود ۸۲ نقطه حادثه خیز در محورهای استان یزد خبر داد و گفت: این نقاط حوادث بسیاری را برای رانندگان رقم زده است.

وجود ۸۲نقطه حادثه‌خیر در استان یزد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ احمد مظفری اظهار داشت: نقاط حادثه خیز جاده‌های استان یزد شناسایی شده و تلاش شده با اقدامات هشدار دهنده، رانندگان را نسبت به خطرآفرین بودن این محورها هوشیار کنیم.

    وی افزود: ایجاد شیارهای لرزاننده طولی و عرضی، نصب تابلوهای هشدار دهنده فسفری و ... از جمله مواردی است که برای کاهش تصادفات در این نقاط انجام شده اما واقعیت این است که این اقدامات کافی نیست و همچنان شاهد بروز حادثه در این محورها هستیم.

    اولویت اصلی ما در شورای ترافیک یزد دو لاینه کردن گردنه علی آباد است

    سرهنگ مظفری، محورهای اردکان ـ نایین، یزد ـ کرمان و یزد ـ طبس و یزد ـ شیراز را از پر حادثه‌ترین محورهای استان یزد برشمرد و بیان کرد: اولویت اصلی ما محور یزد ـ شیراز و دو لاینه کردن این جاده به ویژه در گردنه علی آباد است.

    وی عنوان کرد: در شورای ترافیک استان یزد به طور مرتب پیگیر این موضوع هستیم و در جلسات راه و شهرسازی نیز دو لاینه شدن محور یزد ـ شیراز در اولویت قرار گرفته است زیرا این محور تلفات جانی بسیاری را در ایام مختلف سال بر جای می گذارد.

    بیشترین حوادث یزد به دلیل خواب آلودگی رانندگان اتفاق می افتد

    رئیس پلیس راه استان یزد همچنین با اشاره به اینکه بیشترین حوادث استان یزد به دلیل خستگی و خواب آلودگی اتفاق می افتد، یادآور شد: بیشترین حوادث به ویژه حوادث منجر به فوت بر اثر واژگونی خودرو است که به دلیل خواب آلودگی راننده و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه اتفاق می افتد.

    وی ادامه داد: برای کاهش خواب آلودگی رانندگان لازم است استراحتگاه‌های بین راهی در محورهای استان در نظر گرفته شود زیرا جاده های یزد کویری است و در مناطق کویری همیشه آفتاب تابان است و انعکاس نور خورشید روی آسفالت بیشتر موجب خواب آلودگی می شود.

    سرهنگ مظفری عنوان کرد: ایجاد نقاط روشنایی در شب در محورهای استان یزد به ویژه محورهای پرتردد نیز می تواند تا حد زیادی از خواب آلودگی و خستگی رانندگان بکاهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو