فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۴۹۱»

ماندگاری کارت سوخت و تعیین قیمت بنزین بر اساس سال ۹۴

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور در توضیح مصوبات روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ گفت: براساس این مصوبات، مبنای قیمت بنزین همان مبنای سال گذشته بوده و کارت سوخت حذف نمی‌شود.

ماندگاری کارت سوخت و تعیین قیمت بنزین بر اساس سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه این سخنان را در پاسخ به تذکر علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت عنوان کرد.

    علیرضا منظری توکلی در تذکری آیین نامه‌ای خواستار ارائه توضیحات سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره مصوبات روز گذشته این کمیسیون در مورد سهمیه بندی و قیمت بنزین در سال جاری شد.

    علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت از محمدرضا پورابراهیمی خواست درباره مصوبات دیروز کمیسیون توضیحاتی ارائه دهد.

    پورابراهیمی اظهار داشت: درباره موضوع بنزین در کمیسیون تلفیق موضوع بحث کارت سوخت بود که استفاده از کارت سوخت به تصویب نمایندگان رسید و این گونه مصوب شد که قیمت های سال 94 مبنا قرار گیرد و قیمت ها هیچ تغییری نخواهد کرد.

    وی ادامه داد: کارت سوخت حذف نمی شود و در خصوص اخذ عوارض و میزان مشخصی از مصرف و قیمت بندی آن را به دولت واگذار کردیم و مصوب کردیم که دولت بررسی کند و ببیند که اگر از میزان مشخصی بیشتر باشد از آن عوارض بگیرد.

    نماینده مردم کرمان افزود: چون روز گذشته نماینده دولت گزارشی از میزان مصرف بنزین ارائه کرد و در این گزارش گفت که میزان مصرف بنزین کاهش یافته، پس این کار را براساس گزارش نماینده دولت به خود دولت واگذار کردیم و گفتیم که دولت مشخص کند که میزان مصرف سالانه چه قدر است و اگر از آن عدد بیشتر شد میزان مابه التفاوت را تحت عنوان عوارض به روش های مختلف مثل عوارض زیست محیطی از خودروهایی که بیشتر استفاده می‌کنند برای تخصیص زیرساخت‌ها، جاده‌ها و عوارض مرتبط با موضوع حوزه‌های سوخت در کشور مصرف کند.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: پس سه مورد در جلسه دیشب مطرح شد و این توضیح ارائه شد که اگر دولت آن حداقل را قبول کند مابه التفاوت آن حداقل مبنا، از مصرف کننده اخذ شود لذا تصمیم ما درباره افزایش مصرف سوخت و قیمت آن تا زمانی که دولت مصرف پایه را مشخص نکرده است تصمیمی نگرفتیم و درآمدی نیز برای آن مشخص نکرده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو