فونیکسریمکسبهتام

ایران، بازار مهمی که لیکومولی در پی تقویت جایگاه خود در آن است

عصر خودرو: لیکومولی شرکتی پیشتاز در صنعت روغن موتور، روانکار ها و افزودنی های صنعت خودرو است که سال ۱۹۵۷، در شهر اولم، واقع در جنوب کشور آلمان تاسیس شده است و امروز، یکی از شرکت های برتر دنیا در این زمینه شناخته می شود. در اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۶، فرصتی به دست آمد تا گفتگویی با یکی از مسئولین این شرکت داشته باشیم.

ایران، بازار مهمی که لیکومولی در پی تقویت جایگاه خود در آن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، آقای ساشا ژاردل، از مسئولین بخش بازاریابی خارجی لیکومولی ضمن تاکید بر اینکه این شرکت، برترین در بخش روغن موتور، روانکار ها و افزودنی های صنعت خودرو است، حضور در اتومکانیکای استانبول را فرصتی بسیار خوب برای ارتقاء جایگاه خود در بازار روانکار های خودرویی ترکیه و همچنین، دیگر بازار های این منطقه از جمله ایران می داند، مخصوصا از این حیث که اتومکانیکا، مجموعه ای از رویداد های بزرگ صنعت خودرو با خاستگاهی آلمانی است. وی در ادامه می افزاید: "امسال اولین سالی است که لیکومولی با شریک جدید خود در ترکیه در اتومکانیکای استانبول حضور می یابد. پیش‌تر به مدت 15 سال با شریک دیگری در ترکیه حضور داشتیم، حال با شریک تازه خود، دنبال فرصت های تازه هستیم. همیشه و در هر کشوری، به دنبال یک شریک قدرتمند هستیم و طبیعی است اگر نتواند به نحو احسن از پس وظایف خود برآید، همکاری با شرکای دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم."
آقای ژاردل ضمن تاکید بر کیفیت برتر محصولات لیکومولی، حضور و حفظ جایگاه برندی در این سطح بالای کیفی را در ترکیه کمی چالش‌برانگیز می داند چراکه مصحولات این شرکت در مقایسه برند های داخلی ترکیه که اکثرا هم محصولات کم‌ارزش با کیفیت به مراتب پایین تر عرضه می کنند، در رده قیمتی بالاتری قرار می گیرند.
در ادامه صحبت ها، بحث حضور لیکومولی در ایران را پیش کشیدیم که آقای ژاردل ضمن تاکید بر همکاری خوب با شریک ایرانی این شرکت، ایران را بازار مهمی توصیف کرد که لیکومولی در پی تقویت جایگاه خود در آن است. وی افزاود: "لغو تحریم ها بسیار خوب است و به واسطه آن، روادید بانکی بسیار ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد. از شریک ایرانی خود نیز کاملا مطمئن هستیم. اما از طرف دیگر، با برداشته شدن تحریم ها، شرایط حضور و رقابت در ایران نیز بسیار سخت خواهد شد چراکه همه برند های بزرگ سعی دارند به این بازار بِکر و به نسبت، دست‌نخورده، ورود کنند.
لازم به ذکر است گستره تولیدات شرکت لیکومولی از جمله روغن های موتور، روانکار ها، افزودنی ها، محصولات نگهداری از خودرو و محصولات تعمیرگاهی، بالغ بر 400 قلم محصول است که همگی، در کشور آلمان تولید می شوند. این شرکت غیر از بازار داخلی آلمان، به 120 کشور دنیا محصول صادر می کند و به گفته ارنست پراست، یکی از مدیران عامل لیکومولی، در حالی حجم معاملات سال 2015 این شرکت به مرز بی‌سابقه 441 میلیون یورو (20 میلیون یورو بیشتر از سال مالی 2014) رسیده است که بازار های تاثیرگذار این شرکت از جمله روسیه و اوکراین، شرایط مالی پایداری نداشته اند.

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط