فونیکسریمکسبهتام

سقوط فروش فولکس واگن

عصر خودرو- اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد میزان فروش خودرو در بازار اروپا در ماه گذشته میلادی با رشدی ۷/۵درصدی مواجه شده است.

سقوط فروش فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، رشد اخیر فروش خودروسازان اروپایی در شرایطی تحقق یافته است که فولکس واگن با کاهش فروش خودروهای خود در بازار مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز و براساس آمار ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان اروپا «ACEA»، ثبت نام جهت خرید خودروهای جدید در بازار اتحادیه اروپا به رقمی معادل یک‌میلیون و 750هزار دستگاه رسیده که این موضوع خبر بسیار خوبی برای صنعت خودروی قاره سبز محسوب می‌شود که مدت زیادی با جنجال رخ داده در شرکت فولکس واگن دست به گریبان بوده است.

    در همین چارچوب و به‌رغم رشد فروش خودرو در اروپا، فروش خودروهای برند فولکس واگن در ماه ژانویه سال جاری میلادی با افتی 4درصدی مواجه شد، اما این افت در ماه فوریه جبران شد و این خودروساز بزرگ آلمانی مجددا به مسیر رشد بازگشت. همزمان با رشد فروش محصولات فولکس واگن در ماه فوریه، کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو بر این باور بودند که سرانجام آثار منفی جنجال ایجاد شده در خودروهای دیزلی این شرکت و میزان آلایندگی آنان بر میزان فروش این غول خودروسازی اروپا سرانجام به اتمام رسیده است.

    با این وجود تقاضا برای خودروهای برند فولکس واگن به‌رغم عملکرد خوب این خودروساز آلمانی در بازار بریتانیا که دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا محسوب می‌شود، با کاهش 6/1درصدی مواجه شد و میزان فروش این شرکت را تحت تاثیر خود قرار داد. به‌رغم وجود تعطیلی‌های اخیر در بازار اروپا، تمامی شرکت‌های رقیب فولکس واگن نظیر گروه خودروسازی پژو - سیتروئن، فورد، جنرال موتورز و اپل - واکسهال به ترتیب رشد 2، 6/0 و 4/6درصدی را تجربه کرده‌اند.

    براساس‌ آمارهای ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان اروپا، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت نام برای خرید خودروهای جدید با رشدی 1/8درصدی مواجه شد و میزان خودروهای ثبت نام شده به 3میلیون و 932هزار دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 میلادی حاکی از رشد بازار خودروی اروپا در سال جاری است.

    با وجود آنکه آمار و ارقام از رشد اقتصادی تمامی کشورهای اروپایی در ماه گذشته میلادی حکایت دارد، اما آمار فروش شرکت‌های خودروسازی در اسپانیا و خصوصا آلمان افتی 7/0درصدی را نشان می‌دهد. بازار خودرو در آلمان در حالی وارد رکود می‌شود که بزرگ‌ترین بازار خودروی قاره اروپا است. در راستای رشد اخیر بازار خودروی اروپا، بازار خودروی ایتالیا با 4/17درصد بالاترین میزان تقاضا برای خودرو را به ثبت رساند و پس از آن بازار خودروی فرانسه قرار دارد که میزان فروش خودرو در آن رشدی معادل 5/7درصد را تجربه کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو