فونیکسریمکسبهتام

ساختمان‌های مرکزی فورد موتور مدرنیزه می‌شوند

عصر خودرو- فورد موتور قصد دارد دفاتر مقر مرکزی خود در دیربورن میشیگان را تا چند سال آینده مدرنیزه کرده و به سبک پایگاه‌های فناوری سیلیکون والی تبدیل کند.

ساختمان‌های مرکزی فورد موتور مدرنیزه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت قصد دارد حدود 30 هزار کارمندی را که در 70 ساختمان مستقر هستند جابجا کند. قدمت بعضی از این ساختمانها به دهه 1950 بازمی‌گردد. این شرکت در تغییر و تحول برنامه ریزی شده 7.5 میلیون فوت مربع از فضای اداره را بازسازی می‌کند یا ارتقا می‌بخشد.

    یکی از مکانها به مهندسی، تحقیقات، فناوری و طراحی خودرو متمرکز خواهد بود و سایر مکانها پیرامون ساختمان مقر مرکزی فورد در دیربورن قرار می‌گیرند.

    این شرکت در مورد رقمی که قصد دارد برای این تغییرات سرمایه گذاری کند، اظهارنظر نکرده است.

    فورد تصاویری از طراحی‌های پیشنهادی هنرمندان برای فضای کار کارخانه‌ها، مبلمان اداری، طراحی دفاتر کار و نورپردازی را منتشر کرده است.

    این خودروساز اعلام کرده بخشی وسیعی از ساختمانهای جدید شیشه ای خواهند بود و با چمن و درختان احاطه خواهند شد. چنین فضاهایی در دفاتر شرکتهای فناوری بزرگی دیده می‌شود که فورد در جذب استعدادها با آنها رقابت دارد.

    مارک فیلدز، مدیرعامل فورد و سایر مقامات این شرکت چشم اندازی از طرحهای این شرکت برای ساختمانهای مقر مرکزی در دیربورن را از طریق پادکستی که به یوتیوب ارسال شده بود، نمایش دادند.

    از زمانی که فورد بیش از یک قرن پیش تاسیس شد، دیربورن همچنان مرکز این شرکت مانده و شاهد تولید مدلهایی مانند موستانگ و تاندربرد بوده و نسلهای متعددی از خانواده فورد این شرکت را در دوران رونق و رکود رهبری کرده اند. تزئین مقر مرکزی 12 طبقه فورد و ساختمانهای اطراف آن به مبلمانهای اواسط قرن بیستم منعکس کننده دورانی است که دیترویت کنترل صنعت جهانی خودرو را در دست داشت.

    این بازسازی در شرایطی انجام می‌گیرد که فورد میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه‌های جدید و سرمایه گذاری در برنامه‌های محصول جدید هزینه می‌کند تا در ساخت خودروهای آینده گرا از رقیبان فناوری خود در سیلیکون والی عقب نماند.

    دومین خودروساز بزرگ آمریکا اخیرا لابراتوار تحقیقاتی خود در پالوآلتوی کالیفرنیا را توسعه داده و برنامه‌هایی برای راه اندازی دفاتر جدید در خاورمیانه و هند دارد. فورد در چند ماه گذشته از برنامه ساخت چند کارخانه جدید از جمله برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری 1.6 میلیارد دلار در یک کارخانه مونتاژ جدید در مکزیک خبر داده است. این شرکت سال گذشته در راستای توافقی که با اتحادیه کارکنانش داشت، متعهد شد 9 میلیارد دلار برای به‌روزکردن کارخانه‌های آمریکایی خود هزینه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم