فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو چین با شاسی‌بلندها درخشید

عصر خودرو- فروش خودرو در چین با تقاضای قوی برای شاسی بلندها که اُفت فروش خودروهای سواری را جبران کرد، ماه گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

بازار خودرو چین با شاسی‌بلندها درخشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، انجمن تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد ماه گذشته 2.06 میلیون دستگاه سدان، شاسی بلند و مینی ون در بزرگترین بازار خودروی جهان به فروش رفت که 9.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

    فروش خودروهای شاسی بلند حدود 50 درصد و مدل‌های مینی ون حدود 18 درصد رشد کرد در حالی‌که فروش خودروهای سدان 3.3 درصد کاهش یافت.

    مجموع فروش خودرو شامل کامیون‌ها و اتوبوس‌ها 8.8 درصد رشد کرد و به 2.4 میلیون دستگاه رسید.

    روند رشد فروش خودروی چین از سال 2009 که 45 درصد رشد داشت، آهسته شده اما این کشور همچنان مهمترین بازار خودروسازان جهانی باقی مانده که برای درآمد بالاتر به رشد تقاضای مصرف‌کنندگان چینی متکی هستند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فروش خودرو در چین سال گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو شد و به 21.1 میلیون دستگاه رسید اما میزان فروش پس از اینکه پکن مالیات بر فروش خودروهای کوچک در سپتامبر را کاهش داد، بهبود پیدا کرد.

    فروش خودروهای چینی نسبتا ارزان با روند رشد کلی بازار پیش رفت و ماه گذشته 5.8 درصد افزایش یافت. فروش خودروهای سدان برند چینی 21 درصد کاهش داشت اما فروش شاسی بلندها 46 درصد و مدل‌های مینی ون 19 درصد رشد کرد.

    تحویل خودروهای برند جنرال موتورز و شرکای چینی این شرکت در مارس 0.6 درصد کاهش یافت و به 296 هزار و 939 دستگاه رسید. تحویل شاسی بلندها 124 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و فروش کادیلاک 19 درصد رشد کرد.

    فروش فورد با کمک افزایش 29 درصدی فروش مدل‌های شاسی بلند، پنج درصد رشد کرد و به 114 هزار و 788 دستگاه رسید. برند لینکلن این شرکت که اخیرا وارد چین شده است در سه ماهه اول 5484 دستگاه فروخت که سه برابر افزایش نشان داد.

    تحویل خودروهای ب‌ام و از جمله خودروهای برند مینی حدود 11 درصد رشد کرد و به 127 هزار و 105 دستگاه رسید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو