فونیکسریمکسبهتام

مذاکره برای ورود انواع خودروهای ایتالیا

عصر خودرو- رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا ضمن ابراز امیدواری از ایجاد گشایش‌هایی در بحث‌های بانکی میان ایران و ایتالیا گفت: انتظار داریم، شرایط به گونه‌ای پیش رود که شاهد از سر گیری روابط اقتصادی بانک‌های درجه یک ایتالیا با ایران باشیم.

مذاکره برای ورود انواع خودروهای ایتالیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از آنا، احمد پورفلاح درباره حضور هیات اقتصادی ایتالیایی برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های امضا شده در پسا برجام عنوان کرد: قطعا یک سری از قراردادها و تفاهم‌نامه‌های قبلی صبح روز چهارشنبه برای عملیاتی شدن به امضا خواهند رسید اما هنوز جزئیات آنها مشخص نشده است.
    وی به هیات اقتصادی 120 نفره همراه نخست وزیر ایتالیا اشاره و اظهار کرد: بعد از ظهر روز چهارشنبه دو هیات 45 نفره با دو هیات 45 نفره ایرانی که در رشته‌های مختلف انتخاب شده‌اند به صورت بی تو بی در اتاق بازرگانی ایران جلسه خواهند داشت.

    پورفلاح درباره تسهیل روابط بانکی میان ایران و ایتالیا تصریح کرد: تا امروز برخی از بانک‌های درجه دو و سه ایتالیا حرکت‌هایی برای عادی کردن بحث ال سی و تبادل سوئیفت انجام دادند اما هنوز بانک‌های درجه یک و تعدادی از بانک‌های درجه دو این کشور برقراری روابط با ایران را قبول نکرده‌اند.
    وی ادامه داد: ما انتظار داریم، پس از این جلسه گشایش بیشتری در این زمینه ایجاد شود و ما شاهد از سر گیری روابط اقتصادی بانک‌های درجه یک و برخی بانک‌های درجه دو ایتالیا با ایران باشیم.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا درباره قراردادهای جدید میان این دو کشور افزود: قطعاً جلسات بی تو بی به همین دلیل است و در خیلی از رشته‌های صنعتی مانند نفت و گاز، برق و نیروگاه، فولاد، منسوجات، مُد، خودرو، پیمانکاری و شهرسازی، مشاوره ساختمان‌سازی مخابرات و حتی فرودگاه‌سازی و کشتی‌رانی در این هیات حضور دارند و مسلماً خروجی این جلسات مطلوب خواهد بود و به یک سری قراردادهای جدید هم علاوه بر قراردادهای قدیمی خواهیم رسید.

    وی درباره نهایی شدن قراردادهای خودروسازی ایتالیا با ایران نیز گفت: موضوع خودروسازی بحثی نیست که در سطح نخست وزیر به آن رسیدگی و تصمیم‌گیری شود.
    پورفلاح با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی در کشور ایتالیا برای مسائل خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند، تاکید کرد: اکنون بحث مذاکره فیات با ایران خودرو و برخی از خودروسازهای ایتالیایی با بقیه مطرح است که قرار نیست در جلسه صبح چهارشنبه نهایی شود اما در جلسه‌های بی تو بی بعد از ظهر چهارشنبه از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایتالیا نیز حضور خواهند داشت بلکه بتوانند برای انواع اتومبیل‌هایی که در ایتالیا ساخته می‌شود نیز بازار و یا شریک ایرانی پیدا کنند.
    وی ادامه داد: اتومبیل‌های ایتالیا تنها به سواری ختم نمی‌شود و در گذشته نیز مینی‌بوس‌های ایویکو که یک برند ایتالیایی است را در ایران داشتیم که بعد از انقلاب نیز فعالیت آنها خیلی کم نشده بود و برای ورود انواع اتوبوس و انواع دیگر اتومبیل‌ها قرار است بعد از ظهر چهارشنبه مذاکره شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط