فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۴۷۲»

مصوبه افزایش پلکانی قیمت بنزین به کمیسیون تلفیق بازگشت

عصر خودرو-نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه صبح امروز خود درباره افزایش پلکانی قیمت بنزین را به دلیل ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

مصوبه افزایش پلکانی قیمت بنزین به کمیسیون تلفیق بازگشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز سه‌شنبه 24 فروردین در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در مصوبه امروز مجلس درباره ابقای کارت هوشمند سوخت و سهمیه‌ای شدن مجدد بنزین ابهام وجود دارد، اظهار داشت: در یکی از بندهای مصوبه بنزین تک‌نرخی اعلام شده است اما در بند بعدی پایه‌ای تعیین می‌شود که با مصرف بیش از سهمیه به بهای آن اضافه شود که اگر اینگونه پیش رود بنزین لیتری 2 هزار تومان خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه ما باید امسال بر اقتصاد مقاومتی تأکید کنیم، نه اینکه مصوباتی داشته باشیم که تبعاتی خلاف آن داشته باشد، افزود: گویا ما اقتصاد مقاومتی را در جهت معکوس تفسیر کرده‌ایم چرا که با این مصوبه ما حامل‌های انرژی گران می‌شود.

    بذرپاش تأکید کرد: اگر امروز مجلس تعطیل بود و مصوبه نداشت، بیشتر برای مردم منفعت داشت.

    علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تأیید اخطار بذرپاش گفت: در مصوبه صبح امروز مجلس دقت لازم صورت نگرفته و در ویرایش اشکال و در بندها ابهام وجود دارد، زیرا قیمت پایه تعیین نشده است.

    وی ادامه داد: بهتر است کمیسیون بندهای مبهم مصوبه را جداگانه بررسی و روشن کند و نرخ پایه بنزین نیز باید مشخص شود چون در بعضی موارد تفاوت ایجاد می‌شود.

    بر این اساس ارجاع این مصوبه به کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد که با 143 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو