فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه:

بازار منتظر تعیین تکلیف خودرویی‌هاست

عصر خودرو- مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه بیشترین دلیل وضعیت چند روز گذشته بورس که با تعدیل‌های منفی همراه است را ناشی از وضعیت سهام خودرویی‌ها می‌داند و می‌گوید: تعیین تکلیف قراردادهای خارجی شرکت‌های خودرو سازی می‌تواند بازار را از این وضعیت خارج کند.

بازار منتظر تعیین تکلیف خودرویی‌هاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصربازار، علیرضا قنبرعباسی گفت: بازار وارد فاز اصلاح قیمت‌ سهام خودرویی‌ها شده است که پیش از این به طور شارپی بالا رفته بودند. همچنین وضعیت کنونی تا به نتیجه رسیدن شایعات موجود در خصوص قراردادهای خارجی این شرکت‌ها ادامه دارد. به این ترتیب اگر این اقدامات به نتیجه برسد سهام این شرکت‌ها رشد و اگر به نتیجه نرسد یا به تعویق بیافتد، خودرویی‌ها با نزول قیمت مواجه می‌شوند.
    وی ادامه داد: بیشتر هیجانات از سال پیش بر سر سهام گروه خودرو سازی بوده و پول‌های داخل شده به بازار از این سمت ورود کرده است. بابراین این گروه رشد مناسبی داشته و بقیه گروه‌ها به نسبت رشد کمتری داشته‌اند. دلیل رشد کمتر دیگر گروه‌ها نیز وضعیت اقتصاد داخلی، قیمت‌های مواد اولیه جهانی و قیمت جهانی نفت است.
    این کارشناس بازار با بیان اینکه توجهات روی گروه خودرو قرار گرفت و اکنون این رشد متوقف شده است، افزود: حالا نوبت آن است که تاثیرات بر روی صورت‌های مالی شرکت‌ها دیده شود و در بخش واقعی اقتصاد اتفاقات مثبت روی دهد. همچنین همانطور که گفته شد رشد خودرویی‌ها وابسته به قراردادهای خارجی و رشد بقیه بازار بسته به مسائل داخلی و جهانی است.
    قنبرعباسی اضافه کرد: پس از برجام هنوز تاثیرات به طور واضح نمایان نشده است و مشکلات پا برجا است. البته در همین شرایط نیز گروه بانکی مستعد رشد است و اگر بدهی های دولتی به بانک‌ها پرداخت شود و قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش یابد، این گروه پتانسیل رشد بالایی دارد.
    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه به سهام‌داران توصیه کرد: اگر سهام بنیادی در اختیار سهام‌داران است، حتما سهام خود را نگه دارند به این دلیل که بازار قطعا رو به رشد است. همچنین اگر از سهامی سود گرفته‌اند به سمت صندوق‌ها یا سهام بنیادی‌تر بروند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط