فونیکسریمکسبهتام

تحول دیدنی در خودروسازی؛

ماشینهای خودران به «فرشته محافظ» مجهز می‌شوند

عصر خودرو- جاه طلبی شرکتهای خودروساز به مرحله ای رسیده که نه تنها به خودروهای خودران فکر می کنند بلکه در فکر تولید محصولاتی هستند که به طور خودکار از بروز تصادف جلوگیری می کنند.

ماشینهای خودران به «فرشته محافظ» مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن از جمله برندهای خودروساز در عرصه استفاده از فناوری های نوظهور محسوب می شود. مهندسان این شرکت در حال کار بر روی فناوری جدیدی موسوم به «فرشته محافظ» هستند که به طور خودکار کنترل خودرو را در اختیار گرفته و به طرز ماهرانه ای رفتارهای پرخطر راننده را تنظیم و اصلاح می کند.

    البته سایر شرکتهای خودروساز نیز دست به تلاشهایی برای کاستن از احتمال بروز تصادفات می زنند اما برخلاف غولهای خودروساز که صرفا بر روی خودروهای خودران کار می کنند، تویوتا فلسفه متفاوتی را دنبال می کند که طی آن سیستمهای ماشینی و انسان را با هدف ارتقای ایمنی خودرو و سرنشینان به نوعی با هم تلفیق می کند.

    گیل پرات مدیرعامل انستیتو تحقیقات تویوتا (که این شرکت خودروساز سال گذشته با بودجه یک میلیارد دلاری راه اندازی کرد تا تحقیقات گسترده ای در زمینه رانندگی خودکار، هوش مصنوعی و فناوری های روباتیکی مؤثر در رانندگی انجام شود) می گوید: همزمان که سیستمهای پیشرفته ترمز ضد قفل و ترمز اضطراری در خودروهای جدید نصب می شوند ما بر روی نوعی راننده مجازی هم کار می کنیم تا به لطف حضور آن در خودرو دیگر جای نگرانی درخصوص بروز تصادفات ناشی از خطای راننده یا وضعیت جاده وجود نداشته باشد.

    در عین حال گفته می شود تلاش جدید تویوتا چالشی تازه را نیز به راه می اندازد زیرا با توجه به درک و مدیریت رفتار راننده نگرانی هایی درخصوص حریم شخصی وی نیز مطرح می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو