فونیکسریمکسبهتام

دلبستگی ژرمن‌ها به ماشین‌های آمریکایی؛

فورد موستانگ؛ محبوب‌ترین خودرو اسپرت آلمان

عصر خودرو- در آلمان، سرزمین اتوبان‌ها، جایی که سرعت در آن به عنوان یک حق ملی محسوب می‌شود، پرفروش‌ترین خودرو ماه گذشته میلادی، پورشه ۹۱۱ ساخت آلمان نبوده است. در ماه مارس، فورد موستانگ لقب پرفروش‌ترین خودروی اسپرت آلمان را از آن خود کرد.

فورد موستانگ؛ محبوب‌ترین خودرو اسپرت آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، خودروی موستانگ ساخته شده در ایالت میشیگان، هنوز در اروپا تازگی دارد؛ این خودرو برای نخستین بار تابستان گذشته برای فروش وارد اروپا شد. در حین طراحی مجدد اخیر موستانگ برای مدل سال 2015، مقامات اجرایی فورد تصمیم گرفتند تا آن را به یک محصول جهانی تبدیل کنند. قبل از آن، این خودرو فقط در ایالات متحده به فروش می‌رسید. با وجود این، به کمک محبوبیت سریال‌های تلویزیونی آمریکایی، این خودرو در کشورهای دیگر نیز شناخته شده است. مشتریان اروپایی تا قبل از این به این راحتی نمی‌توانستند این خوردو را خریداری کنند.

    موستانگ در آلمان در مقایسه با آمریکا به نسبت گران است. قیمت مدل چهارسیلندر توربورشارژ این خودرو در حدود 38 هزار یورو (معادل 43 هزار دلار) است. قیمت این مدل در آمریکا از کمتر از 26 هزار دلار آغاز می‌شود. قیمت مدل قدرتمند V8 فورد جی‌تی در اروپا نیز از 50 هزار دلار آغاز می‌شود در حالی که قیمت خودرو در آمریکا 32 هزار دلار است. قیمت خودروها در آلمان مشمول مالیات می‌شود در حالی که این موضوع در آمریکا وجود ندارد.

    علی‌رغم قیمت بالاتر، مدل جی‌تی، با اختلاف زیاد محبوب‌ترین ماشین اسپورت در آلمان است. موستانگ در مقایسه با دیگر خودروهای پروفروش اسپرت در آلمان از مزیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. قیمت مدل ساده پورشه 911 در آلمان از 96 هزار یورو آغاز می‌شود. کریگ وان اسن، سخنگوی فورد اعلام کرد: «موستانگ همچنان نسبت به رقبای خود قیمت بسیار مناسبی دارد.»

    خودروهای بسیار کمی در آلمان وجود دارند که قابلیت‌های موستانگ را با قیمتی مشابه ارائه دهند. مهندسان فورد از خودروهای شاخص پورشه 911 و آئودی اس5 در حین کار روی موستانگ جدید استفاده کردند. هر دو خودروی آئودی و پورشه بخشی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند.

    بر اساس گزارش دولت در مورد فروش خودرو، فورد ماه گذشته در آلمان 780 موستانگ به فروش رساند در مقابل  752 دستگاه پورشه 911 در ماه گذشته فروخته شده است. در حالی که در آمریکا،‌ جدی‌ترین رقیب مستقیم موستانگ، شورلت کامارو بوده است، در آلمان اما شرکت جنرال موتورز (GM) عامل فروش شورلت ندارد ولی در ماه مارس، 18 دستگاه شورولت کامارو توسط نمایندگی کادیلاک در آلمان فروخته شد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو