فونیکسریمکسبهتام

شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

پتروشیمی بندر امام تنها واحد تولید کننده بنزین یورو ۴

عصر خودرو- شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: براساس نیاز کشور و با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مجتمع پتروشیمی بندر امام به عنوان تنها واحد پتروشیمی در زمینه تولید بنزین یورو ٤، فعال است.

پتروشیمی بندر امام تنها واحد تولید کننده بنزین یورو ۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، بدنبال درج خبری در برخی رسانه ها مبنی بر تکذیب تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات صحیح منتشر کرد .

    برپایه این گزارش، برخی شرکت های پتروشیمی در دولت گذشته، با توجه به نیاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ریفورمیت (از مواد پایه تولید بنزین) تولیدی خود را به عنوان فرآورده اکتان افزا به شرکت یاد شده تحویل می دادند.
    اکنون با توجه به نیاز کشور با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شرکت پتروشیمی بندر امام با اتکا به توانمندیهای کارشناسان خود فرآورده های مطابق با ویژگی های بنزین یورو ٤ تولید و به این شرکت تحویل می دهد.
    پتروشیمی بندرامام با توجه به توان فنی و علمی موجود در خود، آماده تولید روزانه یک تا 1.5 میلیون لیتر بنزین با کیفیت و استاندارد یورو ٤ و تحویل آن از طریق خط لوله، کشتی و یا عرضه و توزیع در جایگاههای توزیع سوخت است.
    بر این اساس، پس از اخذ تائیدیه های لازم در شهریور ١٣٩٤ با عقد تفاهمنامه با شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، این شرکت متعهد به تحویل ماهانه ٤٥ هزار تن برابر با ٦۰ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ به آن شرکت شد.
    اکنون طبق توافق دو طرف محموله تهیه شده ابتدا از سوی آزمایشگاه ذیربط مورد آزمایش کیفی قرار گرفته و پس از تطبیق کیفیت آن با استاندارد یورو ٤ و تائید آن توسط شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، برای توزیع در کشور تحویل آن شرکت می شود.
    محصول بنزین یورو ٤ حاصل آمیختن (Blending) سه ماده پارافینی پایه عاری از سولفور با درصد حجمی ٥۰ درصد و ماده آروماتیکی عاری از بنزن و سولفور با درصد حجمی ٣٥ درصد و ماده اکتان افزا (MTBE) به میزان ١٥ درصد است.
    پتروشیمی بندر امام با توجه به تنوع فرآیندهای تولیدی که سبب متمایز شدن این شرکت نسبت به شرکتهای دیگر است؛ همه این اجزا را در واحدهای داخلی خود تولید و برای ساخت بنزین یورو ٤ استفاده می کند.
    بر اساس این گزارش، میانگین مصرف بنزین استان تهران پارسال در 155 روز نخست، حدود 14 میلیون لیتر بود که رتبه نخست را در میان همه استان های کشور به خود اختصاص داد. میزان مصرف استان تهران در دوره مزبور برابر با مصرف یک سال 14 استان کشور ازجمله خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان، ایلام و زنجان است.
    پس از تهران، استان اصفهان با مصرف متوسط روزانه 5.280 میلیون لیتر و استان خراسان رضوی با مصرف 3.8 میلیون لیتر بنزین در رتبه های بعدی مصرف قرار دارند.
    استانهای فارس، آذربایجان شرقی و گیلان، پس از استان خراسان رضوی در رتبه های بعدی پرمصرف ترین استان های کشور قرار گرفته اند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو