فونیکسریمکسبهتام

مشکل تردد کامیونها به افغانستان در بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی رفع شد

عصر خودرو- رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته مشکل تردد کامیونها در بازارچه ماهیرود استان رفع شد و تردد کامیون ها به افغانستان در حال انجام است.

مشکل تردد کامیونها به افغانستان در بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی رفع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا فخر افزود: 500 دستگاه کامیون حامل کالا از روز چهارشنبه هفته گذشته (18 فروردین ماه) در مرز ماهیرود مجبور به توقف شده بود.
    وی علت این مشکل را اختلاف جزئی بین رانندگان کامیونها و تجار افغان ذکر کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته در روز گذشته(شنبه) با رانندگان و تجار افغانستانی سوء تفاهم ایجاد شده رفع شد.
    به گفته وی روزانه 250 تا 300 دستگاه کامیون ایرانی و 150 تا 200 دستگاه کامیون افغانستان از مرز ماهیرود در بخش واردات و صادرات کالا فعالیت دارند.
    وی چندی پیش گفته بود، رفع مشکل بازارچه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در دستور کار قرار دارد.
    وی یادآور شد: با توجه به گستردگی بازارچه ماهیرود و دوری آن از بخش« درح» سربیشه دولت باید زیرساخت های لازم را در بازارچه فراهم کند تا رونق اقتصادی استان شتاب بیشتری گیرد.
    وی نبود امکانات برای کارکنان و نامناسب بودن جاده و برخی زیرساخت ها را از جمله مهمترین مشکل این بازارچه مرزی ذکر کرد.
    بازارچه ماهیرود در فاصله 240 کیلومتری شهر بیرجند و در فاصله 140 کیلومتری شهر سربیشه قرار دارد و در فاصله 150 کیلومتری شهر فراه ولایت فراه افغانستان قرار دارد.
    شهرهای مجاور بازارچه در آن سوی مرز قلعه کاه، کین، جوین، اناردره، خاک سفید ، چین و بکواست و فاصله اولین شهر و آخرین شهر ولایت فراه به ترتیب 80 و 250 کیلومتر تا بازارچه مرزی ماهیرود است.
    فعالیت بازارچه ماهیرود از تیرماه 88 همزمان با شروع فعالیت گمرک مرز رسمی ماهیرود آغاز شد و جایگزین بازارچه مرزی میل 75 در استان شده است.
    شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو