فونیکسریمکسبهتام

تحول در خودروساز ملی مالزی پس از استعفای ماهاتیر محمد

عصر خودرو- در پی استعفای ماهاتیر محمد از ریاست شرکت خودروسازی پروتون، دولت مالزی که تحت فشارهای نخست وزیر پیشین این کشور قرار دارد، در تلاش برای ایجاد تحول در آن است.

تحول در خودروساز ملی مالزی پس از استعفای ماهاتیر محمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا ، ماهاتیر محمد، نخست وزیر پیشین مالزی که یکی از سرسخت‌ترین مخالفان سیاست‌های نجیب تون رزاق، نخست وزیر فعلی مالزی به شمار می‌رود چندی پیش و اندکی پس از برکناری‌اش از سمت مشاور شرکت نفتی پتروناس، استعفای خود را از ریاست شرکت پروتون اعلام کرد.

    استعفای او از شرکت پروتون پس از آن صورت گرفت که طرفداران نجیب تون رزاق به دلیل انتقادهای بی‌سابقه ماهاتیر از دولت و همچنین خارج شدن او از حزب حاکم خواستار برکناری وی از کلیه سمت‌های دولتی شده بودند.

    ماهاتیر محمد در مطلبی در وبلاگ خود با تاکید بر اینکه توسط هیات مدیره پروتون برکنار نشده و خودش با میل شخصی از این شرکت استعفا داده است، عنوان کرد که این اقدامش با در نظر گرفتن مشکلات پیش آمده برای پروتون صورت گرفته است.

    وی تصریح کرد که شرکت پروتون در زمان ریاست او مشکلات زیادی با دولت داشته و او امیدوار است با برکناری‌اش این مشکلات برطرف شود.

    اندکی پس از استعفای ماهاتیر محمد از شرکت پروتون، دولت مالزی از اعطای وامی 1.5 میلیارد رینگتی (380 میلیون دلاری) به خودروساز ملی این کشور خبر داد تا با استفاده ازاین وام پروتون جان تازه‌ای بگیرد.

    وزیر تجارت داخلی مالزی با اعلام این خبر گفت که دولت همچنین برنامه‌های دیگری نیز برای احیای پروتون در نظر دارد که از جمله مهمترین آنها پیدا کردن یک شریک استراتژیک خارجی بوده است.

    انتشار این خبر در حالی بود که روز گذشته نیز هیات مدیره شرکت پروتون روحیم شفیع را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرد.او پیشتر مدیر مالی پروتون بود.

    شرکت خودروسازی پروتون در روز 7 می سال 1983 به عنوان خودروساز ملی مالزی توسط ماهاتیر محمد، نخست وزیر وقت مالزی بنیان گذاشته شد و اولین مدل آن با نام ساگا با همکاری شرکت میتسوبیشی در ماه جولای سال 1985 تولید شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط