فونیکسریمکسبهتام

پیگیری پرداخت خسارت توقف خودرو در تعمیرگاه‌ها

عصر خودرو- معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: ارزیابی میزان پایبندی خودروسازان و واردکنندگان خودرو به قانون پرداخت خسارت توقف خودرو در تعمیرگاه‌ها، در حال انجام است.

پیگیری پرداخت خسارت توقف خودرو در تعمیرگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید تاجیک اظهار کرد: براساس آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای تحت گارانتی برای حل عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد برای رفع عیب خودرو، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو ملزم به پرداخت روزشمار جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است.

    وی با بیان اینکه براساس ارزیابی که سال گذشته صورت گرفت عرضه‌کنندگان خودرو تنها به شش درصد از مشمولان، این خسارت را پرداخت کرده بودند، خاطرنشان کرد:‌ به دنبال نتایج آن ارزیابی وزارت صنعت به تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ کرد که باید قانون پرداخت خسارت خواب خودرو را به طور کامل اجرایی کنند.

    معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: ‌در این زمینه از اسفند ماه سال گذشته سنجش میزان پایبندی عرضه‌کنندگان خودرو به این قانون آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه این ارزیابی ادامه خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: این ارزیابی اوایل خرداد ماه نهایی و نتایج آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد. در آن زمان مشخص خواهد شد که خودروسازان و واردکنندگان خودرو تا چه میزان قانون پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها را اجرایی کرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط