فونیکسریمکسبهتام

۳۸ درصد معاملات هفته گذشته بورس در اختیار خودرویی‌ها

عصر خودرو- صنایع "خودرو و ساخت قطعات"، "سرمایه گذاریها" و "بانکها و موسسات اعتباری" به ترتیب ۳۸، ۱۶ و ۱۰ درصد و در مجموع ۶۴ درصد از حجم معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

۳۸ درصد معاملات هفته گذشته بورس در اختیار خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (ارزش وزنی) در دومین هفته معاملاتی امسال 0.9 درصد کاهش و شاخص کل (هم وزن) 1.5 درصد افزایش داشته است.
    همچنین در این مدت شاخص فرابورس ایران 0.9 درصد کاهش، دلار مبادله ای بدون تغییر، قیمت سکه بهار آزادی 0.4 درصد و یورو مبادله ای 0.7 درصد رشد داشته است.
    حجم معاملات نیز در این مدت نسبت به هفته قبل خود 21 درصد افزایش پیدا کرد و 3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "سرمایه گذاریها" و "بانکها و موسسات اعتباری" به ترتیب 38، 16 و 10 درصد و در مجموع 64 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.
    بر اساس گزارش یاد شده در هفته گذشته، صنعت " ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری " با بازدهی مثبت 24.4 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفته و صنعت " استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف " با افت 6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان شرکتها هم "سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌" با رشد 30 درصدی و "چرخشگر" با افت 14.2 درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته اند.
    ارزش خالص دارایی (NAV) تمامی صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله نیز در دومین هفته معاملاتی سالجاری در بورس اوراق بهادار تهران کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق پاداش سهامداری توسعه با 2.1 درصد کاهش، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق شاخص30 شرکت فیروزه با 1.5 درصد کاهش در مدت زمان یاد شده، بیشترین کاهش قیمت را داشته است.
    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس شانگهای (SSEC) با رشد 3.2 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 7.2 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
    در میان فلزات اساسی و در مدت زمان مشابه، در بازارهای جهانی و در میان فلزات اساسی در هفته گذشته، نیکل با 2 درصد افزایش، بیشترین بازدهی و قلع با 2 درصد کاهش، بیشترین افت قیمت را تجربه کرده اند و قیمت نفت نیز با نوسان همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس و اپک به ترتیب 1.5 و 2.8 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در این مدت قیمت نفت برنت با رشد 1.5 درصدی مواجه بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط