فونیکسریمکسبهتام

استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه

عصر خودرو- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در پروژه‌های آزادراهی ایران، گفت: نرخ عوارض آزادراه‌ها باید متناسب با هزینه پروژه‌ها تعیین شود.

استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن احمدی نوری در خصوص نرخ عوارض آزادراه‌ها اظهار داشت: شرکت‌های ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای مایل به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آزادراهی کشور هستند.

    وی ادامه داد: البته طرح‌های زیربنایی زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما باید مدل‌های سرمایه‌گذاری خود را نظیر BLT و BOT دقیق‌تر کنیم. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: برای آزادراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان سرمایه‌گذار شرکت کرده است.

    احمدی نوری گفت: براساس مدل‌های سرمایه‌گذاری، عوارض باید از آزادراه‌ها اخذ شود تا مشوقی برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

    وی اظهار داشت: در سنوات گذشته، نرخ‌هایی بابت عوارضی اعمال می‌شد که نارضایتی سازنده را به دنبال داشت، البته نرخ عوارضی آزادراه‌ها براساس تقاضا و عرضه و کشش ترافیک است که در این حوزه باید به تعادل برسیم.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه دولت بنگاه‌دار خوبی نیست، گفت: امور مردم باید به خود مردم واگذار شود و راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خصوصی برای توسعه زیربناهای حمل و نقل نداریم و اتکا به بودجه نفتی کاملاً اشتباه است.

    احمدی نوری تصریح کرد: مردم قطعاً در قبال سرویس‌های مناسب و خدمات خوب، نرخ‌های مناسب را هم می‌پذیرند و البته آزادراه‌ها پس از پایان دوره بازگشت سرمایه، تحویل دولت می‌شود و نوعی سرمایه ملی است

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو