فونیکسریمکسبهتام

استقبال از ممنوعیت انعقاد قرارداد بیمه شخص ثالث با خودروسازان

عصر خودرو- مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه معلم تاکید کرد که اقدام بیمه مرکزی در اعمال ممنوعیت انعقاد قرارداد صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بین شرکت‌های بیمه و خودروسازان بسیار درست بوده است.

استقبال از ممنوعیت انعقاد قرارداد بیمه شخص ثالث با خودروسازان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سیاوش کمندی مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه معلم با بیان اینکه خودروسازها نوعی “انحصار در خرید” ایجاد کرده و از این طریق محل درآمدی برای خود بنا کرده بودند، گفت: این روش کارآیی بازار بیمه شخص ثالث را مختل کرده و آن را با شکست مواجه کرده بود.

    وی افزود: البته انگیزه برخی شرکت‌های بیمه برای ارایه تخفیف‌های غیرفنی هم در زمینه‌سازی بروز این مشکل بی‌تأثیر نبوده است.

    کمندی با اشاره به اینکه برداشت سهمی از حق بیمه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر با وجود پرداخت کارمزد شبکه‌ فروش شرکت‌های بیمه، هزینه‌های بیمه‌گری را بی‌دلیل افزایش داده است، اظهارکرد: در صورت حذف این فرآیند، هزینه‌های بیمه‌گری کاهش می‌یابد یا اینکه مبالغ مذکور به خریداران خودرو منتقل می‌شود.

    به گفته مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه معلم، روش قبلی باعث تضییع حقوق بیمه‌گذار می‌شد، چراکه تخفیف بعد از صدور اعمال شده و در درون بیمه‌نامه تخفیف داده نمی‌شد، به همین دلیل تخفیف باید به صورت منطقی به مالک قانونی خودرو که خریدار آن است داده شود نه به خودروساز.

    کمندی همچنین با اعلام اینکه شرکت بیمه معلم هیچ‌گونه قرادادی با خودروسازان در این زمینه نداشته است، گفت: در سال گذشته چند مورد درخواست از شرکت‌های خودروساز در این باره داشتیم، ولی به علت درخواست برگشت حق بیمه به شرکت‌های مذکور، این درخواست‌ها مورد موافقت قرار نگرفت.

    در اسفندماه سال گذشته بیمه مرکزی انعقاد هرگونه قرارداد برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالثِ خودروهای صفرکیلومتر، فی‌مابین شرکت‌های بیمه و شرکت‌های خودروساز یا موسسات وابسته به آن‌ها را از ابتدای سال 1395 ممنوع اعلام کرد.

    رییس کل بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه اعلام کرد این تصمیم براساس مصوبه 4 بهمن‌ماه 94 هیات عامل بیمه مرکزی ‌و به منظور حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، حفظ سلامت بازار بیمه، جلوگیری از رقابت ناسالم و وصول عوارض قانونی از یک سو و ممانعت از پرداخت‌های خلاف مقررات بابت بیمه‌نامه‌های شخص ثالث صادره برای خودروهای صفرکیلومتر از سوی دیگر، اتخاذ شده است.

    بر اساس این بخشنامه، شرکت‌های بیمه موظفند بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر را صرفاً به نام خریدار خودرو صفرکیلومتر صادر و میزان حق‌بیمه و تخفیفات را در بیمه‌نامه صادره قید کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو