فونیکسریمکسبهتام

خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا قبل از شنبه، شرط احتیاط است

عصر خودرو- دارندگان وسایل نقلیه بهتر است برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا اوایل هفته آینده اقدام کنند.

خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا قبل از شنبه، شرط احتیاط است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، رحیم مصدق در نشستی خبری افزود: با توجه به آغاز ماه  رجب المرجب که ماه حرام است از روز شنبه هفته آینده و افزایش نرخ دیه هر فرد به 253 میلیون تومان، شرط احتیاز این است که دارندگان وسایل نقلیه برای خرید الحاقیه قبل از آن روز اقدام کنند.

    وی ادامه داد: بیمه نامه های فعلی سقف دیه 220 میلیون تومان را پوشش می دهد و حدود 33 میلیون تومان برای هر فرد کسری پوشش دارد. اگر در جریان یک حادثه فردی فوت کند مابه التفاوت آن عدد قابل توجهی است که باید توسط افراد پرداخت شود، بنابراین ضروری است دارندگان وسایل نقلیه نسبت به خرید الحاقیه اقدام کنند.

    مصدق با بیان این که مهلت خرید الحاقیه تا اوایل هفته آینده به معنی آن نیست که بعد از 21 فروردین ماه الحاقیه فروخته نمی شود، گفت: شرکت های بیمه پس از این زمان نیز الحاقیه می فروشند، اما دارندگان وسایل نقلیه باید این امر را مدنظر قرار دهند که در این فاصله ریسک حوادث برای آنها افزایش می یابد.

    به گفته مصدق، حق بیمه خودروهای چهار سیلندر در این صورت یک میلیون و 300 هزار تومان است اما با مذاکراتی که با شرکت های بیمه داشتیم و با توجه به وضعیت جامعه و همراهی با سیاست های دولت در جهت کاهش بیشتر نرخ تورم از شرکت ها خواستیم که از این موضوع صرف نظر کنند و متناسب با افزایش نرخ دیه در سال 1395 اقدام کنند، بنابراین به جای پرداخت یک میلیون و 300 هزار تومان حق بیمه، 935 هزار تومان حق بیمه دریافت می شود.

    وی با بیان این که در سال 1393 زیان شخص ثالث 12 هزار میلیارد ریال( یک هزار و 200 میلیارد تومان) بوده است گفت: حق بیمه شخص ثالث 15 درصد رشد یافته است.

    مصدق با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: در صورت نهایی شدن این قانون ، بیمه گزاران از سال های بعد نیازی به خرید الحاقیه ندارند و با یک بار خرید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهند داشت. در صورتی که خسارتی اتفاق بیفتد مبلغ خسارت به صورت یوم الاداء (روز پرداخت) که سقف آن بیشتر باشد توسط شرکت بیمه پرداخت می شود و در نهایت مابه التفاوت توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تهاتر خواهد شد. این در حالی است که تاخیر در پرداخت این خسارت ناشی از قصور شرکت بیمه نباشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو