فونیکسریمکسبهتام

استفاده از «بایودیزل» در اتوبوسهای بزرگراه امام علی (ع)

عصر خودرو- رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز آزمایشی استفاده از بایودیزل در اتوبوس های بی آر تی بزرگراه امام علی(ع) خبر داد.

استفاده از «بایودیزل» در اتوبوسهای بزرگراه امام علی (ع)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، علی محمد لطیفی،در خصوص استفاده از بایودیزل گفت: استفاده از بایودیزل به صورت آزمایشی در خطوط بی آر تی بزرگراه امام علی آغاز شده است و نتایج حاصل از آن به صورت مداوم پایش می شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه جایگزینی سوخت های زیستی به جای سوخت فسیلی یکی از مهم ترین اولویت های این کارگروه است، برای قرار دادن سوخت های زیستی در سبد سوختی کشور طرح های مختلفی داریم که یکی از این طرح ها تولید بایودیزل از روغن های پسماند خوراکی است.

    به گفته لطیفی برای اجرای این طرح، روغن های پسماند خوراکی را از رستوران ها و فست فودها تهیه کرده و پس از استخراج بایودیزل، از آن به جای سوخت فسیلی استفاده می کنیم.

    وی تصریح کرد: برای این کار با شرکت اتوبوسرانی نیز قراردادی منعقد کرده ایم و پس از این قرارداد برای اولین بار از بایودیزل در اتوبس های بی آر تی بزرگراه امام علی استفاده کردیم که از 2 درصد شروع شده و تا 5 و 10 درصد نیز ادامه خواهد یافت.

    رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه نتایج این کار به صورت مستمر پایش می شود، بیان کرد: با یک شرکت خصوصی قراردادی منعقد کرده ایم تا این شرکت نتایج زیست محیطی استفاده از بایودیزل را به صورت مداوم پایش و بررسی کرده و نتایج به زودی اعلام خواهد شد.

    وی اظهار کرد: در صورتیکه نتایج این کار مثبت باشد، امسال طرح استفاده از بایودیزل در کیش به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و در صورت مثبت بودن نتایج پایلوت به صورت کلی در سراسر کشور اجرایی می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو